پخش مستقیم مسابقات فرمول یک از شبکه ورزش

به گزارش طرفداران رونالدو، مسابقات فرمول یک ایتالیا امروز از شبکه ورزش به صورت زنده روی آنتن می رود.

پخش مستقیم مسابقات فرمول یک از شبکه ورزش

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مسابقات فرمول یک (Formula One)، یک رویداد ورزشی در رشته اتومبیل رانی است که تحت نظر فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی دنیا FIA سازمان دهی و برگزار می گردد. منظور از لفظ فرمول مجموعه ای از مقررات و قوانین می باشد که تمامی شرکت نمایندگان و خودروها باید از آنها تبعیت نمایند.

این مسابقات برای اولین بار در سال 1950 میلادی شروع شد و یک رانندهٔ ایتالیایی به نام جوزپه نینو فارینا از تیم آلفا رومئو، اولین قهرمان این مسابقات را بدست آورد. بطور کلی تا خاتمه سال 2012 در 63 فصل از مسابقات 32 راننده و در 55 فصل 14 تیم به مقام قهرمانی دنیا دست یافته اند. رکورد بیشترین تعداد قهرمانی برای یک راننده هم اکنون در اختیار میشائل شوماخر آلمانی با 7 بار قهرمانی و برای یک تیم با 16 قهرمانی در اختیار تیم فراری است.

یک فصل قهرمانی فرمول یک دنیا مجموعه ای از مسابقات است که به جایزه بزرگ مشهور هستند. معمولاً مسابقات در پیست های فرمول یک در شهرهای مختلف دنیا و در معدود مواردی در جاده های بسته شهری برگزار می گردد سپس نتایج تمامی مسابقات جمع بسته می گردد تا دو فهرست قهرمانان فرمول یک دنیا در هر سال، یکی در بخش رانندگان قهرمان فرمول یک دنیا و دیگری در بخش سازندگان قهرمان فرمول یک دنیا یا بعبارتی تیم های قهرمان تعیین گردد و سپس عنوان قهرمان مسابقات فرمول یک دنیا از سوی فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی دنیا به رانندگان و تیم هایی اعطا می گردد که بیشترین امتیاز در فصل را کسب کرده اند. امتیازات بر اساس یک سیستم امتیاز دهی تعیین در هر دور از مسابقات داده می گردد. فهرست های پیش رو نگاهی دارند بر قهرمانان در مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک قهرمانی دنیا.

علاقه مندان به مسابقات فرمول یک ایتالیا می توانند ساعت 16:30 به صورت زنده شاهد پخش آن از شبکه ورزش باشند.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 110

به "پخش مستقیم مسابقات فرمول یک از شبکه ورزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پخش مستقیم مسابقات فرمول یک از شبکه ورزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید