هواشناسی هرمزگان، دریا متلاطم

به گزارش طرفداران رونالدو، با ادامه فعالیت سامانه مونسونی در هرمزگان ناپایداری شرایط جوی و دریایی تا پایان هفته پیش بینی می شود.

هواشناسی هرمزگان، دریا متلاطم

به گزارش خبرنگار از ،مجتبی حمزه نژاد کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات صبح تا ظهر در منطقه ها ساحلی تنگه هرمز و دریای عمان افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی ومواج بودن دریا پیش بینی می شود.

مجتبی حمزه نژاد افزود:وزش باد های جنوب شرقی از ساعات بعدازظهر تا عصر جمعه ادامه دارد و از ابتدای هفته آینده بر شدت آن اضافه نموده می شود.

او گفت: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب شرایط بارش های رگباری همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقت در ارتفاعات شمال و شرق استان مهیا است.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: از لحاظ دمایی به تدریج از امروز تا پایان هفته افزایش نسبی دما دور از انتظار نیست.

حمزه نژاد افزود: از روز چهارشنبه تا پایان هفته در منطقه ها شرقی تنگه هرمز و در دریای عمان سبب متلاطم شدن خلیج فارس می شود.

او توصیه کرد با توجه به مواج بودن دریا تا ساعات ظهر از تردد شناور های سبک خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر مرکزی و شرقی استان صورت پذیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با توجه به احتمال تقویت سامانه مونسونی و وقوع رگبار و رعد وبرق، از قرار گیری در حریم رودخانه های فصلی و صعود به ارتفاعات به ویژه در منطقه بشاگرد خودداری شود.

پایانی خبر / ز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1094

به "هواشناسی هرمزگان، دریا متلاطم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواشناسی هرمزگان، دریا متلاطم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید