سرعت تراشه A14 اپل بسیار بیشتر از A13 و دیگر رقبا خواهد بود

به گزارش طرفداران رونالدو، به زودی گوشی های آیفون 12 رسما معرفی می شوند که بهره گیری از تراشه A14 Bionic از مهم ترین ویژگی های این پرچم داران اپل به حساب می آید. شرکت تایوانی TSMC با بهره گیری از فناوری ساخت 5 نانومتری مشغول فراوری انبوه این تراشه است و حالا طبق یک گزارش جدید، سرعت این تراشه بسیار بیشتر از حد انتظار خواهد بود.

سرعت تراشه A14 اپل بسیار بیشتر از A13 و دیگر رقبا خواهد بود

افشاگری با نام کاربری komiya-kj در توییتر مدعی شده که پردازنده A14 نسبت به A13 که در خانواده آیفون 11 و نسل جدید آیفون SE قرار گرفته، حدود 40 درصد سریع تر خواهد بود. باید خاطرنشان کنیم زمان معرفی آیفون 11، اپل بیان کرد که پردازنده A13 سریع ترین نمونه موجود محسوب می گردد. این یعنی تراشه A14 قرار است توان پردازشی بسیار بهتری را برای کاربران آیفون 12 به ارمغان بیاورد و در همین زمینه می توانیم به شایعاتی اشاره کنیم که اولین تراشه های اختصاصی مربوط به لپ تاپ های مک بوک مبتنی بر تراشه A14 هستند.

این افشاگر در خصوص پردازنده گرافیکی A14 هم اعلام نموده که می توانیم انتظار 50 درصد عملکرد بهتر نسبت به پردازنده گرافیکی A13 را داشته باشیم. پردازنده گرافیکی به خصوص برای افرادی که بازی های سنگین را در گوشی خود اجرا می نمایند، مشخصه بسیار مهمی محسوب می گردد و اگر این خبر صحت داشته باشد، تجربه کاربری گیمرها جذاب تر از گذشته خواهد بود.

اگرچه این افشاگر به بحث مصرف انرژی این تراشه اشاره ای ننموده ولی با توجه به اینکه گفته می گردد مدل های آیفون 12 نسبت به نسل قبلی از باتری های کوچک تری بهره می برند، پس بدون شک اپل از مصرف پایین انرژی این تراشه اطمینان حاصل نموده است.

روی هم رفته فناوری 5 نانومتری TSMC نسبت به فناوری ساخت 7 نانومتری منجر به افزایش 15 درصدی سرعت و کاهش 30 درصدی مصرف انرژی می گردد. در این میان، همیشه بین تراشه های اپل و کوالکام فاصله ای وجود دارد و اگر این ویژگی های تراشه A14 صحت داشته باشند، پس قرار است شاهد افزایش این شکاف باشیم.

در نهایت طبق گفته های این افشاگر، اپل برای نسل جدید آیپد پرو از تراشه A14X استفاده می نماید که نسبت به مدل استاندارد A14 حرف بیشتری برای گفتن دارد.

  • آیا خریداران آیفون 12 با حذف شارژر از جعبه کنار می آیند؟

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 484

به "سرعت تراشه A14 اپل بسیار بیشتر از A13 و دیگر رقبا خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت تراشه A14 اپل بسیار بیشتر از A13 و دیگر رقبا خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید