روبات امنیتی خودران در فرودگاه ژاپن مستقر شد

به گزارش طرفداران رونالدو، روبات های امنیتی خودران Secom Robot X2 در ترمینال 2 فرودگاه بین المللی کانسای واقع در ژاپن مستقر شدند.

روبات امنیتی خودران در فرودگاه ژاپن مستقر شد

این روبات نظارتی بر اساس توافق نامه همکاری فرودگاه با شرکت امنیتی Secom در ترمینال 2 این فرودگاه استخدام شده و امور نظارتی و امنیتی را با دقت بسیار بالایی تحت نظارت خود گرفته است. این فناوری با بهره گیری از سنسورهای لیزری به طور اتوماتیک در مسیرهای گشت زنی حرکت نموده و محیط را کاملا شناسایی نموده و تحت نظر می گیرد. این سیستم هوشمند با عرض 840 میلی متر ، عمق 1120 میلی متر و ارتفاع 1225 میلی متر طراحی شده و با حداکثر سرعت 4 کیلومتر در ساعت حرکت می نماید.

روبات امنیتی دارای یک دوربین استریو ، یک دوربین 360 درجه ، یک دوربین PTZ ، حسگرهای عملکرد لیزر ، سنسور اولتراسونیک ، سنسور سپر ، سنسور PSD ، دمای داخلی و سنسور دمای باتری بوده و با بهره گیری از تمامی این فناوریهای نوین در بخش های مختلف فرودگاه نظارت نموده و به لحاظ امنیتی تمامی موارد مشکوک را آنالیز می نماید.

روبات نظارتی Secom Robot X2 دارای قابلیت هایی نظیر صدای هشدار دهنده ، چراغ هشدار دهنده و تماس از راه دور با میکروفون و بلندگو (تماس صوتی با کنترلر) است.

این سیستم 230 کیلوگرمی در حین حرکت با بهره گیری از دوربین های داخلی از تمامی منطقه ها مختلف ترمینال عکس گرفته و داده ها را ضمن ذخیره در حافظه داخلی به ماموران نظارتی در محیط فرودگاه ارسال می نماید. روبات امنیتی پس از گشت زنی 3 ساعته ، در مکانی معین توقف نموده و اطراف را با دقت بسیار بالایی زیر نظر می گیرد.

مقامات فرودگاه کانسای با انتشار بیانیه ای اعلام کردند: با پیوستن روبات امنیتی Secom Robot X2 به ماموران انسانی ، فرودگاه قادر خواهد بود عملیات امنیتی پیشرفته و کارآمدتری را برای تمامی مسافرین تضمین کند.

آنها درعین حال تاکید کردند که این مرکز با بهره گیری از به روزترین فناوریهای دنیا، تمام کوشش خود را برای ایجاد محیطی امن در فرودگاه نموده و برای تضمین امنیت مسافرین از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1183

به "روبات امنیتی خودران در فرودگاه ژاپن مستقر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات امنیتی خودران در فرودگاه ژاپن مستقر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید