باتری های جدید و کم هزینه در خدمت لوازم الکترونیک قرار می گیرند

به گزارش طرفداران رونالدو، تحقیقات جدید مهندسی مواد می تواند به ایجاد فواید ویژه ای برای گسترش لوازم الکترونیکی و باتری هایی با عمر بیشتر منجر گردد.

باتری های جدید و کم هزینه در خدمت لوازم الکترونیک قرار می گیرند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، محققان دپارتمان شیمی دانشگاه سوچو با همکاری دیگر دانشگاه ها بر کاهش هزینه فراوری فسفورن و دوام بیشتر آن تحقیق کردند. ظرفیت نظری فسفورن (ماده ای دو بعدی که حاوی یک لایه فسفر سیاه است) تقریبا هفت برابر آند هایی است که در باتری های لیتیوم-یونی استفاده می شوند. فسفر سیاه هنگامی که در معرض هوا باشد سریعا تجزیه می گردد و در حال حاضر قیمت هر گرم آن در بازار حدود 1000 دلار است.

در مرحله اول، این گروه تحقیقاتی یک فرآیند جدید برای فراوری فسفر سیاه از فسفر قرمز ناخالص و ارزان ارائه دادند. فسفرسیاه فراوری شده تقریبا همان خلوص و خواص الکترونیکی را داشت که روش های سنتی با خلوص بالای فسفرقرمز و هزینه بیشتر فراوری می کردند.

وایان لی یکی از محققان این مطالعه گفت: قیمت پایین این روش به معنی تحقق فراوری فسفرسیاه و فسفورن برای کاربرد در زمینه های مرتبط با انرژی و الکترونیک مانند نانوفوتونیک، نانوالکترونیک، الکترونیک نوری، باتری های ثانویه و الکتروکاتالیزور ها در آینده است.

در مطالعه دوم محققان قصد داشتند تا بدانند که اکسیداسیون و تخریب فسفورن در مقیاس نانو دقیقا چگونه آغاز شده و گسترش می یابد؟ با اینکه تحقیقات قبلی ثابت نموده بود که تخریب این ماده واقعا رخ می دهد، این مطالعه اولین آنالیز بود که به روشنی این فرایند را به تصویرکشید. این گروه برای جمع آوری تصاویر از تعدادی تکنیک مختلف سنکترون در نیروگاه نوری کانادا (CLS) استفاده کردند. آن ها دریافتند که فسفورن ابتدا در مناطق باریک تر تجزیه شده و مناطق تخریب شده سرعت تجزیه مناطق مجاور را افزایش می دهند.

به گفته لی کشف آن ها راه های ایجاد روش های حفاظتی از فسفورن را هنگام استفاده در الکترونیک و سایر لوازم هموار می نماید و باعث تثبیت فسفورن در هنگام واکنش با هوا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 495

به "باتری های جدید و کم هزینه در خدمت لوازم الکترونیک قرار می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باتری های جدید و کم هزینه در خدمت لوازم الکترونیک قرار می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید