کانادا به یک زندانی سابق گوآنتانامو غرامت می دهد

به گزارش طرفداران رونالدو، دولت لیبرال کانادا قرار است از یک زندانی سابق در گوآنتانامو عذرخواهی نموده و به او غرامتی حدود 10 میلیون دلار کانادا (7.7 میلیون دلار آمریکا) پرداخت کند. این مساله خشم اپوزیسیون را برانگیخته است.

کانادا به یک زندانی سابق گوآنتانامو غرامت می دهد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک شهروند کانادایی به نام عمر خدر سال 2002 در سن 15 سالگی پس از تبادل آتش با سربازان آمریکایی در افغانستان بازداشت شد. او در پرونده کشتن یک پزشک ارتش آمریکا محکوم و کم سن و سال ترین زندانی آمریکا در گوآنتانامو واقع در خلیج کوبا شد.

او بعدا اتهاماتش را رد کرد و وکیلش گفت که موکلش با سوء برخورد شدید روبرو شده است. دادگاه عالی کانادا در سال 2010 حکم داد که حقوق عمر خدر با ارسال عوامل اطلاعاتی برای بازپرسی او نقض شده و این نتایج را با آمریکا به اشتراک گذاشت.

این پرونده محل مناقشه بود؛ حامیان عمر خدر او را یک کودک سرباز می نامیدند اما دولت محافظه کار وقت با درخواست هایی برای آسان گیری مخالفت می کرد و تاکید داشت که متهم مرتکب جرمی سنگین شده است.

محافظه کاران کانادا با ارائه اعتراضشان گفتند: با مولتی میلیونر جدید کانادا آشنا شوید: عمر خدر.

تونی کلمنت، سخنگوی حزب محافظه کار کانادا خاطرنشان کرد: اینکه به سوءبرخورد با یک زندانی اذعان کنید یک مساله است، اما اینکه بیایید به یک تروریست محکوم شده که سرباز یک کشور متحد را کشته جایزه سخاوتمندانه ای بدهید، کاملا اشتباه است.

به گفته منابع آگاه، دولت کانادا و وکلای عمر خدر روی پرداخت غرامت توافق کردند.

عمر خدر یک دهه در زندان گوآنتانامو بود و سال 2012 برای گذراندن مابقی حبس خود به کانادا بازگردانده شد. او سال 2015 آزادی مشروط گرفت. این زندانی سابق 30 ساله به دلیل نقض حقوق خودش خواهان دریافت غرامت 20 میلیون دلار کانادا شده بود. پدر عمر خدر از اعضای القاعده بود که فرزندش را به افغانستان برده بود و او را در یک گروه کارآموز ساخت بمب گذاشته بود. پدر او سال 2003 در نبرد با نیروهای پاکستانی کشته شد.

انتهای پیغام

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 390

به "کانادا به یک زندانی سابق گوآنتانامو غرامت می دهد" امتیاز دهید

1 کاربر به "کانادا به یک زندانی سابق گوآنتانامو غرامت می دهد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا به یک زندانی سابق گوآنتانامو غرامت می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید