تور چین: چین شایعات درباره آزمایش موشکی هسته ای در فضا را رد کرد

به گزارش طرفداران رونالدو، چین گزارشات منتشر شده درباره آزمایش یک موشک هسته ای فراصوت را رد کرد و تاکید نمود که این یک آزمایش معمولی بر روی یک سفینه فضایی بوده است.

تور چین: چین شایعات درباره آزمایش موشکی هسته ای در فضا را رد کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) اخبار منتشر شده درباره آزمایش یک موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را رد کرد و اعلام نمود که در ماه جولای یک وسیله نقلیه فضایی آزمایش نموده است.

فایننشال تایمز روز شنبه به نقل از 5 منبع مطلع گزارش داده بود که چین یک موشک مافوق صوت هسته ای آزمایش نموده و این آزمایش باعث شوکه شدن نهادهای اطلاعاتی آمریکا شده است.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری امروز خود درباره این گزارش گفت: این یک موشک نبود، یک وسیله نقلیه فضایی بود.

به گفته ژائو این یک آزمایش معمولی با هدف آزمایش فن آوری استفاده مجدد از این سفینه بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه بسیاری از شرکت های تجاری آزمایش های مشابه اینچنینی زیادی داشته اند گفت: اهمیت آزمایش مجدد این است که می تواند روشی مقرون به صرفه برای بشریت برای تردد صلح آمیز به فضا و بالعکس فراهم کند.

به گفته وزارت خارجه چین این آزمایش برخلاف ادعای فایننشال تایمز که گفته بود در ماه آگوست اجرا شده، در ماه جولای اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1173

به "تور چین: چین شایعات درباره آزمایش موشکی هسته ای در فضا را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: چین شایعات درباره آزمایش موشکی هسته ای در فضا را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید