تور چین ارزان: چین آزمایش موشک مافوق صوت را تکذیب کرد

به گزارش طرفداران رونالدو، وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) با رد گزارش روزنامه فایننشال تایمز اظهار داشت، پکن در ماه ژوئیه یک وسیله نقلیه هوایی آزمایش نموده است، نه یک موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته ای.

تور چین ارزان: چین آزمایش موشک مافوق صوت را تکذیب کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

روزنامه فایننشال تایمز روز شنبه با استناد به پنج منبع آگاه گزارش داد که چین یک موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته ای آزمایش نموده است که در فضا پرواز نموده و پیش از حرکت به سمت هدفش زمین را دور زد و در حدود 38 کیلومتری آن اصابت کرد. این روزنامه گزارش داد که این شاهکار مایه شگفتی اطلاعات آمریکا شده است.

براساس گزارش پایگاه سی.ان.ای، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این گزارش گفت: این موشک نبود، یک وسیله نقلیه هوایی بود. این جزو آزمایش های معمول با هدف محک فناوری برای استفاده مجدد از آن وسیله به شمار می رفت. اهمیت یک آزمایش مجدد در این است که می تواند روشی مقرون به صرفه و راحت برای انسان ها برای سفر بدون اختلال به و از فضا فراهم کند. شرکت های بسیاری، آزمایش های مشابه انجام می دهند.

وزارت خارجه چین گفت که این آزمایش در ماه ژوئیه صورت گرفته و گزارش فایننشال تایمز در خصوص اجرای آن در ماه اوت صحت ندارد.

ایالات متحده از نزدیک برنامه مدرنیزاسیون نظامی چین را برای ارزیابی خطرات احتمالی که از سوی رقیب استراتژیک قاطع این کشور ایجاد می گردد، زیر نظر دارد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1172

به "تور چین ارزان: چین آزمایش موشک مافوق صوت را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: چین آزمایش موشک مافوق صوت را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید