چند نکته مهم برای پیشگیری از کرونا در ادارات

به گزارش طرفداران رونالدو، سلامانه/ خطر بیماری کرونا همچنان در کمین است و رعایت نکات بهداشتی اهمیت زیادی دارد و در ادارات علاوه بر کارمندان سلامت مشتریان و ارباب رجوع هم بر عهده ماست.

چند نکته مهم برای پیشگیری از کرونا در ادارات

اگرچه در هفته های اخیر شرایط حضور افراد در ادارات به روال عادی خود بازگشته ، اما نباید فراموش کرد که خطر بیماری کرونا از بین نرفته است و کماکان رعایت توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از انتقال ویروس ضروری است.

در این شرایط باید تاکید کرد همانگونه که همگی ما در مقابل مراقبت از خود و خانواده های خود مسئولیم، مسئولیت محافظت از سلامت مشتریان و ارباب رجوع هم بر عهده ماست. در این راستا رعایت موارد زیر میزان استرس افراد در محیط کار را کاهش می دهد و مراجعین آرامش بیشتری پیدا می کنند.

اطلاع رسانی وآموزش: نصب تابلوی بزرگی که به مراجعان تذکر دهد در صورت داشتن علایم سرماخوردگی مراجعه خود را به تاخیر بیاندازند.

به پرسنل و مراجعین یادآوری شود که فاصله فیزیکی بیش از یک متر را از سایر مراجعین و کارکنان رعایت کنند ، در صورت عطسه یا سرفه با دستمال یا گودی آرنج خود از انتشار ویروس جلوگیری کنند.

علاوه بر آموزش پرسنل، با نصب اطلاعیه و پوستر در نقاط مختلف اداره شستشوی صحیح دست ها، رعایت فاصله و سایرنکات بهداشتی یادآوری شود.

معاینه مراجعین: در هنگام ورود با تب سنجی الکترونیک از ورود مراجعین تب دار ممانعت شود.

رعایت فاصله : کارمندان فقط برای کارهای ضروری به اداره فراخوانده شوند. درصورت امکان کارها به شکل دورکاری مدیریت شوند. ماموریت ها و سفرهای کاری غیرضرور لغو شوند.

از ارباب رجوع خواسته شود وسایل خود را روی میزکارمندان نگذارد.

درصورت ردوبدل کردن مدارک، پوشه، اتوماتیک یا هر وسیله دیگری حتما از دستکش استفاده شود و شستشوی دست ها فراموش نشود.

جهت جلوگیری از تجمع ارباب رجوع، توصیه می شود از سیستم نوبت دهی استفاده شود و افراد برحسب نوبت و یکی یکی وارد اتاق اداری شوند و در خارج از اتاق نیز فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

ضدعفونی: میز، تلفن ها، موبایل ها، صفحه کلید، موس و پد موس و سایراجزای کامپیوترها، دستگیره های درها، کشوها و قفسه ها، دسته های صندلی ها باید مرتبا ضدعفونی شوند.

همچنین فضای کار به تهویه مناسب احتیاج دارد.

سرویس های بهداشتی بیشتر از گذشته به نظافت وضدعفونی احتیاج دارند.

وسایل بهداشتی: وجود صابون و مواد ضدعفونی کننده کافی در سرویس بهداشتی و در فضای اداره مرتب چک شود.

جعبه دستمال کاغذی دردسترس همه کارکنان و مراجعان قرار داشته باشد.

کارمندان درصورت مواجهه مستقیم با همدیگر و با ارباب رجوع از ماسک ودستکش استفاده کنند.

شناسایی و جداسازی موارد مشکوک: به کارکنان آموزش دهید که در صورت داشتن علایم شبه سرماخوردگی به محل کار نیایند و توصیه جدی به قرنطینه خانگی شوند. به آن ها آموزش دهید که جهت پیگیری علایم با سامانه 4030 تماس برقرار کنند.

امضاء و اثر انگشت: اتوماتیک مشترک در دسترس ارباب رجوع نگذارید، در صورت نداشتن اتوماتیک شخصی، حتما اتوماتیک امانتی را پس از مصرف ضد عفونی کنید.

در صورت استفاده از استامپ یا دستگاه الکترونیک ثبت اثر انگشت، محلول ضد عفونی را برای تمیز کردن انگشت در اختیار مراجعان قرار دهید.

منبع: همگردی
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 18 مرداد 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 371

به "چند نکته مهم برای پیشگیری از کرونا در ادارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نکته مهم برای پیشگیری از کرونا در ادارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید