واکنش مسکو به ادعای هلند در خصوص پرواز جنگنده ها بر فراز ناو این کشور

به گزارش طرفداران رونالدو، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام نمود که جنگنده های روسیه در پرواز بر فراز ناو هلندی در دریای سیاه معیارهای بین المللی را رعایت نموده اند.

واکنش مسکو به ادعای هلند در خصوص پرواز جنگنده ها بر فراز ناو این کشور

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در بیانیه خود گفت: ناو هلندی اورتسن که در دریای سیاه در حرکت بود جهت خود را تغییر داده و به سوی تنگه کرچی حرکت کرد.

در بیانیه گفته شده است: چند فروند جنگنده سوخو-30 و بمب افکن سوخو-24 برای تحقیق در خصوص این کشتی جنگی به پرواز درآمدند.

وزارت دفاع روسیه می گوید: پس از پرواز هواپیما های نظامی روسی در دریای سیاه، ناو هلندی تغییر جهت داده و از آب های سرزمینی روسیه دور شد.

در بیانیه بعلاوه گفته شده است که پرواز هواپیما های روسی بر فراز ناو هلندی در ارتفاع بی خطر برای کشتی انجام گرفت و در این پرواز ها تمام معیار های بین المللی رعایت شد.

به گزارش رسانه های روسی، وزارت دفاع هلند روز گذشته با انتشار بیانیه ای، ادعا کرد که چند فروند هواپیمای نظامی روسیه با به پرواز در آمدن بر فراز ناو اورتسن در دریای سیاه، اقدام به ایجاد مزاحمت برای این کشتی هلندی نموده است.

وزارت دفاع هلند این اقدام را محکوم و تاکید نموده است که حق استفاده آزاد از آب های بین المللی در دریای سیاه را برای خود محفوظ می داند.

مقامات نظامی هلند بعلاوه در این خصوص اعلام نموده اند این کشتی نظامی در نزدیک سواحل جنوب شرقی شبه جزیره کریمه در دریای سیاه در حال حرکت بوده است.

این دومین حادثه دریایی در دریای سیاه در یک هفته اخیر است.

رسانه های روسیه روز سوم تیر ماه از شلیک هشدار یک فروند رزمناو و یک فروند هواپیمای شکاری جنگنده روسیه به سوی ناو انگلیسی در دریای سیاه خبر دادند که به ادعای طرف روسی، وارد آب های سرزمینی روسیه شده بود.

بر اساس گزارش رسانه ها، حادثه در نزدیکی دماغه فیولنت در دریای سیاه رخ داد و رزمناو ناوگان روسیه در دریای سیاه با همکاری جنگنده سوخو-24 ام مانع از نقض حریم دریایی روسیه شدند.

در پی اقدام ناوشکن دیفندر و تجاوز به حریم دریایی روسیه، دبورا برونرت سفیر انگلیس در مسکو به وزارت خارجه روسیه احضار شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1031

به "واکنش مسکو به ادعای هلند در خصوص پرواز جنگنده ها بر فراز ناو این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مسکو به ادعای هلند در خصوص پرواز جنگنده ها بر فراز ناو این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید