هشدار وزیر اقتصاد آلمان درباره غیرقابل کنترل شدن بحران کرونا

به گزارش طرفداران رونالدو، وزیر اقتصاد آلمان با توجه به افزایش چشمگیر آمارهای کرونایی در کشورش درباره از کنترل خارج شدن کامل این بحران هشدار داده و خواستار اعمال قرنطینه سریع و تشدید محدودیت ها شد.

هشدار وزیر اقتصاد آلمان درباره غیرقابل کنترل شدن بحران کرونا

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان درباره کاملا از کنترل خارج شدن بحران کرونا هشدار داده و در مصاحبهیی با آر ان دی آلمان خواستار اقدامات سختگیرانه و سریع برای در هم شکستن موج دوم کرونا شد.

وی در بخشی از این مصاحبه شرح داد: گسترش کرونا به شدت سرعت پیدا کرده است و به حدود 30 هزار ابتلای روزانه و 600 مرگ در 24 ساعت رسیده است. محدودیت های قبلی فرایند شیوع این بیماری را برای مدت کوتاهی کند کرده است و این به صورت پایدار و به اندازه کافی نبوده است. ما به اقدامات موثر و بیشتر نیاز داریم تا موج دوم کرونا را بشکنیم و دوباره این بحران را تحت کنترل درآوریم. محافظت از سلامت میلیون ها شهفرایند چاره دیگری برای ما باقی نمی گذارد.

وی اقداماتی موثر که به اهداف خود در مبارزه با کرونا دست یابد را برای اقتصاد کشور هم بهتر دانست.

وزیر اقتصاد آلمان بر لزوم اعمال سریع این محدودیت ها قبل از کریسمس تاکید کرد و این را از مهم ترین موضوعاتی دانست که باید با ایالات آلمان درباره آن مشاوره شود. وی ابراز امیدواری کرد که تصمیمات مشترک و سریعی در این راستا اتخاذ شود.

وزیر اقتصاد آلمان همچنین درباره کامل شدن ظرفیت بیمارستان ها در آلمان با توجه به شیوع گسترده این بیماری ابراز نگرانی کرده و تاکید کرد: ما به هیچ عنوان نمی توانیم تا بعد از کریسمس منتظر بمانیم. ما باید حالا درباره ادامه فرایند محدودیت ها شفاف سازی کنیم. در غیر این صورت این بیماری کاملا از کنترل خارج می شود.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم خطر سلامتی در آلمان را بسیار بالا ارزیابی کرده و این خطر را بر اساس شرایط موجود بالا برده است.

دولت و ایالات آلمان قرار است صبح یکشنبه درباره تشدید محدودیت ها برای مهار کرونا با هم مشاوره کنند. به نوشته خبرگزاری آلمان احتمالا قرنطینه سراسری برای مهار کرونا در این کشور تصمیم گیری خواهد شد.

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح روز جمعه از رکورد بی سابقه حدود 30 هزار ابتلا و حدود 600 مرگ کرونایی در 24 ساعت خبر داده و در این شرایط وزارت کشور آلمان هم خواستار اعمال سریع قرنطینه سراسری شده است.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان درباره منتظر ماندن برای اعمال قرنطینه سراسری تا بعد از کریسمس هشدار داده است.

هورست زیهوفر تاکید کرد: اگر تا کریسمس منتظر بمانیم باید ماه ها با آمارهای بالای ابتلا دست و پنجه نرم کنیم. وی درباره شرایط فعلی آلمان به شدت ابراز خشم کرده و گفت: واقعا عصبانی هستم.

صدر اعظم آلمان هم بر لزوم تشدید محدودیت ها در کشور اصرار دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی این راه چاره را درست دانسته است که مغازه ها بعد از کریسمس تا حداقل 10 ژانویه تعطیل شود و کلاس های درس مدارس هم کاهش یابد.

برخی از ایالات آلمان به صورت مستقل محدودیت ها برای مهار کرونا را تشدید کرده اند که ایالت های زاکسن و بایرن از جمله این ایالات هستند.

ینز اشپاهن، وزیر کشور آلمان هم خواستار تشدید محدودیت ها در کشور با توجه به شمار روزافزون مبتلایان شده و قرنطینه موردی که از اوایل نوامبر بر کشور حاکم شده است را برای رساندن آلمان به اهداف مد نظر در مهار کرونا کافی ندانست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس جدیدترین آمارها در حال حاضر حدود 1298776 نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده و 21820 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 710

به "هشدار وزیر اقتصاد آلمان درباره غیرقابل کنترل شدن بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزیر اقتصاد آلمان درباره غیرقابل کنترل شدن بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید