ناکارآمدی دولت ترامپ در مقابله با شیوع کرونا در آمریکا

به گزارش طرفداران رونالدو، به گزارش خبرنگاران، اشپیگل در مطلبی با اشاره به ناتوانی دولت آمریکا در برخورد با کرونا آورده است: بحران ویروس کرونا به شهر نیویورک نیز رسیده است. فقط در این شهر 19 نفر از جمله رئیس فرودگاه به این ویروس مبتلا شده و حدود 2200 نفر داوطلبانه به قرنطینه خانگی رفته اند. شرایط اضطراری در سایر مناطق نیویورک نیز اعلام شده و تعداد افراد آلوده به 142 نفر رسیده است.

ناکارآمدی دولت ترامپ در مقابله با شیوع کرونا در آمریکا

این رسانه می نویسد: در همین حال، تعداد موارد شناخته شده ابتلاء به ویروس کرونا در آمریکا تا صبح سه شنبه به 729 مورد در 36 ایالت و تعداد جان باختگان به حداقل 26 نفر رسیده است. وال استریت نیز بدترین روز خود را از حملات سال 2001 تجربه کرد. اما دونالد ترامپ وخامت اوضاع را همچنان ناچیز شمرده و روز یکشنبه گفت: من هیچ نگرانی ندارم. اما لحن ترامپ پس از سقوط چشمگیر بازار سهام تغییر نموده بود. او در جمع خبرنگاران در کاخ سفید ظاهر شد و قول معافیت های اقتصادیاتی و یاری های اقتصادی داد.

اشپیگل می نویسد: بحران کرونا مدتی است که واشنگتن را درگیر نموده است. اکنون تعیین شده که حداقل یک شرکت کننده در کنفرانس محافظه کار CPAC در اواخر ماه فوریه به این ویروس آلوده بوده است. دونالد ترامپ، مایک پنس، بعضی اعضای کابینه، بعضی از اعضای کنگره و همچنین مارک میدوف نیز در آن کنفرانس شرکت داشته اند. سخنگوی ترامپ گفته است: ما به طور عادی کار می کنیم. ترامپ تست ابتلاء به این ویروس را نداده و شرایط خود را از نظر سلامتی بسیار عالی توصیف می نماید.

این رسانه آورده است: از سوی دیگر، پنتاگون تصمیم به استفاده از روش های ارتباط تصویری و ویدئو کنفرانس گرفته و اعضای کنگره نیز به طور فزاینده ای نگران هستند. این بیماری همچنین بر روال انتخابات ریاست جمهوری تأثیر گذاشته است. این بحران نه تنها نقاط ضعف جامعه آمریکا، نظیر سیستم بهداشتی ناقص و ناکارآمد را نشان می دهد، بلکه دوقطبی شدن جامعه و سیاست در دوران ترامپ و ویژگی های آن را نیز برجسته می نماید: دروغ، سوء تبلیغات، بدبینی ، بی اعتمادی، جهل، بی کفایتی و سیاسی کردن حقایق.

اشپیپگل در انتها نوشت: ترامپ با مخالفت مستمر با کارشناسان، به عدم قطعیت دامن می زند زیرا معتقد است که این رویه به لحاظ سیاسی به او یاری می نماید. اطلاعات نادرست باعث شده که آمریکا در حال حاضر از سایر کشورها عقب تر باشد، به ویژه برای تهیه کیت های تست کرونا که بدون آن نمی توان گستره بحران را تعیین کرد. فراوری این کیت ها همچنان با مشکل روبرو است، بنابراین کارشناسان انتظار دارند که تعداد مبتلایان در آمریکا به سرعت افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 165

به "ناکارآمدی دولت ترامپ در مقابله با شیوع کرونا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناکارآمدی دولت ترامپ در مقابله با شیوع کرونا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید