مقتدایی: طرح توقف پروتکل الحاقی در دستور کار کمیسیون امنیت ملی ، صبر ایران نشان اقتدار است نه ناتوانی

به گزارش طرفداران رونالدو، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کمیسیون امنیت طرح توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را برای ایجاد یک بازدارندگی در مقابل اقدامات خصمانه کشور های غربی را در دستورکار دارد.

مقتدایی: طرح توقف پروتکل الحاقی در دستور کار کمیسیون امنیت ملی ، صبر ایران نشان اقتدار است نه ناتوانی

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، گفت: یکی از موضوعاتی که در هفته های گذشته مورد توجه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بوده است پاسخگویی به رفتار های خصمانه کشور های غربی و ایالات متحده آمریکا است.

وی ادامه داد: ما در طی ماه ها گذشته شاهد آن بودیم که نقض حقوق بشر، نقض قوانین و مقررات بین المللی و نادیده گرفته شدن پیمان های دوجانبه بین ایران و سایر کشور های غربی به کرات نقض می شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: کمیسیون امنیت ملی طرح توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را برای ایجاد یک بازدارندگی در مقابل اقدامات خصمانه کشور های غربی را در دستورکار دارد.

مقتدایی شرح داد: این اتفاق می تواند متناسب با شرایط آینده و نوع رفتار های که کشور های غربی دارند با ایران مفید باشد و کمیسیون درصدد است تا این موضوع را به سرانجام برساند.

وی با اشاره به اقدام ماجراجویانه جنگنده های آمریکایی، بیان داشت: درباره نقض مکرر حقوق بین الملل و حقوق بشر که اخیر از سوی ایالات متحده آمریکا در خصوص تهدید هواپیمای ایرانی که در جهت قانونی خود در حال پرواز بود مشاهده کردیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: طرح دیگری در کمیسیون موجود است که در راستای آن ایران می تواند از اصل خودیاری به عنوان یکی از اصول پذیرفته شده حقوق بین الملل و همچنین بر مبنای اصل دفاع مشروع اقداماتی انجام دهد.

مقتدایی تاکید کرد: خویشتن داری جمهوری اسلامی ایران در جواب به معنای ناتوانی ایران نیست بلکه ما خودمان را ملزم به رعایت حقوق بین الملل می دانیم در همین جهت در برخی از مواقع تا حصول نتیجه در مجامع بین المللی خویشتن داری می کنیم.

وی اضافه نمود: صبر جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده اقتدار است و این صبر توانمندی پاسخگویی است نه از سر ناتوانی بنابراین کشور های غربی باید توجه کنند که آینده روابط ایران با کشور های غربی به رفتار های عملی آن ها در صحنه بین الملل مشروط است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی در سرانجام بیان داشت: کمیسیون امنیت ملی در مجلس یازدهم با تشکیل کمیته روابط خارجی بنا دارد تا پاسخگویی عالمانه مقتدرانه و مناسب جمهوری اسلامی ایران را پیشنهاد کند و هر تصمیم لازم باشد در خصوص حفظ اقتدار و امنیت ملی اتخاذ کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 471

به "مقتدایی: طرح توقف پروتکل الحاقی در دستور کار کمیسیون امنیت ملی ، صبر ایران نشان اقتدار است نه ناتوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقتدایی: طرح توقف پروتکل الحاقی در دستور کار کمیسیون امنیت ملی ، صبر ایران نشان اقتدار است نه ناتوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید