مقاله: گزارشگر های فوتبال ایران و نقاط قوت و ضعفشان

به گزارش طرفداران رونالدو، گل هفتم: وای خونه خراب شون کرد رفت؛ گل به خودی کولیبالی. یوونتوس 4 ناپولی 3

مقاله: گزارشگر های فوتبال ایران و نقاط قوت و ضعفشان

تلویزیون در چند نوبت برای تربیت گزارشگر فوتبال دورخیز کرد. نمونه شاخص آن مسابقه آقای گزارشگر است که از قضا چندین استعداد هم معرفی شد و حالا در تلویزیون مشغول به فعالیت هستند. این تلاش، اما در ادامه متوقف ماند؛ هرچند گزارشگر های معرفی شده هم نتوانسته اند صاحب شناسنامه شوند. در این میان فرشاد محمدی بیش از دیگران گزارش می کند و عباس قانع تبدیل به چهره ای شناخته شده تر شده است.

گل سوم: حالا فرصت؛ گل گل گل؛ کاستاس مانولاس. یکی از سه گل خورده جبران شد. یونانی پیش تاخته ناپولی کلین شیت رو برای یوونتوسی ها فعلا از بین برده. چقدر خوب ارسال کردن و این ضربه سر... بمب ...

حرفی کلیشه ای است که گزارشگران همپای اتفاقات مهیج و دراماتیک فوتبال می توانند لذت تماشا را دو چندان کنند. گوش مان به اندازه چشم مان حساس است و اگر جمله ای ناقص، گاف و یا حرف های عجیب و غریب بشنویم، حظ مان از دیدن مسابقه کم و کم می گردد. در مسابقات مهم این حساسیت ها چند برابر است و البته گزارشگران به این مسئله واقف هستند. برای تکمیل گزارش اصلی که به عیار گزارشگران اختصاص دارد، سراغ عملکرد 8 نفر از آن ها رفته ایم. برای تحلیل عملکرد آن ها یکی از بازی های مهم شان انتخاب شده است. تمرکز بر لحظه هایی است که گل به ثمر رسیده و عین جمله های شان آورده شده. هدف این است تا مشخص گردد در مهم ترین لحظه بازی چه جمله ای به زبان آورده اند. برخی از کلیشه توی دروازه بهره می برند و برخی سراغ نوآوری رفته اند. به اقتضای اهمیت برخی بازی ها، تحلیل عملکرد چند گزارشگر را متناسب با شرایط بازی نوشته ایم. با این حال آنچه مشترک است، بررسی واکنش هر کدام در لحظه ای است که توپ وارد دروازه شده. رکورد نوآوری در اختیار عادل فردوسی پور است که در بزنگاه های مختلف تکیه کلام هایش ورد زبان ها شده.

منبع مقاله: گزارشگر های فوتبال ایران و نقاط قوت و ضعفشان

انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1144

به "مقاله: گزارشگر های فوتبال ایران و نقاط قوت و ضعفشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: گزارشگر های فوتبال ایران و نقاط قوت و ضعفشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید