لبنان، سعدالحریری اکثریت آرا را برای تصدی نخست وزیری کسب کرد

به گزارش طرفداران رونالدو، منابع خبری از خاتمه یافتن رایزنی های پارلمانی لبنان و مامور شدن سعدالحریری برای تشکیل دولت با کسب 64 رای نمایندگان خبر دادند.

لبنان، سعدالحریری اکثریت آرا را برای تصدی نخست وزیری کسب کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد امروز سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان در جریان رایزنی های مجلسی با کسب اکثریت آراء مامور به تشکیل دولت در لبنان شد.

رایزنی های الزام آور مجلسی لبنان برای انتخاب نخست وزیر مکلف صبح امروز در کاخ ریاست جمهوری این کشور شروع شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

با پایان یافتن رایزنی های مجلسی در کاخ بعبدا، سعد الحریری، با کسب 64 رای مامور تشکیل دولت جدید لبنان شد.

در جریان این رایزنی ها محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان درباره عدم معرفی هیچ فردی به عنوان نامزد مورد نظر این فراکسیون برای نخست وزیری جدید این کشور گفت که ما نیز همانند شما هرگز خسته و ناامید نخواهیم شد و رسیدن به یک تفاهم و توافق ملی یک گذرگاه ضروری برای محافظت از لبنان و حمایت از حاکمیت و منافع آن است و چشم اندازهای این توافق نباید به بن بست برسد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رعد گفت که فراکسیون ما امروز کسی را به عنوان نامزد نخست وزیری معرفی نکرد، اما اعلام می کنیم که در حفظ فضای مثبت برای گسترش روش های رسیدن به یک توافق مطلوب سهیم هستیم.

طونی فرنجیه نماینده فراکسیون گردهمایی ملی لبنان نیز به نوبه خود بر ضرورت انجام سریع رایزنی ها و تعین نخست وزیر مکلف و تشکیل دولت در این شرایط سخت تاکید نمود و با معرفی سعد حریری به عنوان کاندید مورد نظر این فراکسیون خواهان پایان دادن به رنج های مردم و رسیدگی به آینده و آرزوهای جوانان شد.

نجیب میقاتی نخست وزیر اسبق لبنان نیز با معرفی سعد حریری گفت که این تصمیم پس از استعفای مصطفی ادیب از ماموریت تشکیل دولت اتخاذ شد و امیدواریم که همه کوشش ها برای موفقیت در انجام ماموریت حریری برای تشکیل دولتی موثر و توانمند برای انجام اصلاحات مناسب و بازگرداندن اعتماد داخلی و بین المللی به کشور به کار بسته گردد.

تمام سلام نخست وزیر اسبق لبنان نیز به نوبه خود سعد حریری را به عنوان نامزد نخست وزیری آینده این کشور معرفی و گفت که این کوشش ها در راستای نجات کشور از فروپاشی و زمینه سازی برای اجرای ابتکار فرانسه است و این ابتکار مسئولیت بزرگی بر دوش حریری برای تحقق آن است.

تمام سلام با بیان اینکه شرایط آشفته لبنان تحمل هیچگونه تعلل و اتلاف وقت را ندارد از همه خواست تا به دور از مانع تراشی برای تشکیل دولت همکاری و یاری نمایند.

ایلی فرزلی، معاون رئیس مجلس لبنان نیز با معرفی سعد حریری به عنوان کاندید مورد نظرش برای نخست وزیری گفت که تشکیل دولت یک وظیفه اساسی بوده طبق قانون اساسی همه گروه های سیاسی باید در ان مشارکت نمایند.

سمیر الجسر نماینده فراکسیون المستقبل نیز رئیس این جریان یعنی سعد حریری را برای نخست وزیری مکلف لبنان معرفی و گفت که امیدواریم فرایند تشکیل دولت طولانی نگردد.

تیمور جنبلاط نماینده فراکسیون ملاقات دموکراتیک نیز با معرفی سعد حریری گفت که این تصمیم با هدف محافظت بر ابتکار فرانسه است.

اما فواد مخزومی نماینده مستقل مجلس گفت که حریری را به عنوان نخست وزیر مکلف مناسب نمی داند و نمی تواند مردم را برای روشی که حریری در دولت پیش می گیرد متقاعد کند.

جمیل سید دیگر نماینده مجلس لبنان نیز موضع مخزومی را تکرار و گفت که انسان ها تغییر نمی نمایند، عنوان طرح حریری، صندوق بین المللی پول است و آیا مردم می توانند لیست سرقت های 30 ساله در این کشور را تحمل نمایند؟

جریان ملی آزاد لبنان به رهبری جبران باسیل هم حاضر نشد سعدالحریری را به عنوان مامور تشکیل دولت جدید معرفی نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 587

به "لبنان، سعدالحریری اکثریت آرا را برای تصدی نخست وزیری کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، سعدالحریری اکثریت آرا را برای تصدی نخست وزیری کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید