صندوق بین المللی پول: تاثیر کرونا بر اقتصاد اروپا شدید خواهد بود

به گزارش طرفداران رونالدو، صندوق بین المللی پول با انتشار گزارشی تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد اروپا را شدید ارزیابی کرد.

صندوق بین المللی پول: تاثیر کرونا بر اقتصاد اروپا شدید خواهد بود

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از یورونیوز، این نهاد بین المللی در گزارش تازه خود به تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد دنیا پرداخته و می گوید: اقتصاد اروپا پس از کرونا کوچک تر از حجم فعلی اش خواهد بود و باید انتظار تاثیرات شدید بر اقتصاد کشورهای اروپایی را داشته باشیم.

این گزارش که روز سه شنبه 31 مارس منتشر شده همچنین تاکید می نماید که ابعاد بحران تا آن اندازه عظیم است که سیستم های بانکی بعضی از کشورها به سرمایه گذاری دوباره و حتی بازسازی ساختار بانکی نیاز خواهند داشت.

توبیاس آدریان، مدیر بخش پولی بازارهای سرمایه صندوق بین المللی پول و آدیتا ناراین، معاون این بخش در یک گزارش مشترک می نویسند: فشار ها بر سیستم بانکی رو به افزایش است و پدید آمدن بدهی های بالاتر کاملا محتمل به نظر می رسد. انتظار بر این است شوکی که بازارهای مالی وارد می گردد ابعادی مشابه آنچه در بحران سال 2008 رخ داد، داشته باشد.

صندوق بین المللی پول در گزارش خود تعیین ننموده که بانک ها و اقتصادهای کدام کشورها بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

از سوی دیگر پل ام تامسن، مدیر بخش اروپای صندوق بین المللی پول در بیانیه ای اظهار داشت: ما نمی دانیم این بحران تا چه مدتی به طول خواهد انجامید اما می دانیم که تاثیر مالی آن شدید خواهد بود.

همچنین او در ادامه با اشاره به شرایط اقتصاد اروپا بر کاهش 3 درصدی فراوری ناخالص داخلی می نویسد: بخش خدمات غیر حیاتی در اروپا که یک سوم فراوری ناخالص داخلی را تشکیل می دهد با تصمیم دولت ها تعطیل شده اند و هر ماه که این تعطیلی ها ادامه یابد، فراوری ناخالص داخلی اروپا نیز کاهش سه درصدی را تحمل خواهد نمود.

اعضای اتحادیه اروپا 200 میلیارد یورو بسته های محرک مالی برای کاهش تاثیر کرونا بر اقتصادهایشان تصویب نموده اند که معادل 1.5 درصد از کل اقتصاد این مجموعه است. بانک مرکزی اروپا نیز یک بسته 750 میلیارد یورویی را تصویب نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 215

به "صندوق بین المللی پول: تاثیر کرونا بر اقتصاد اروپا شدید خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق بین المللی پول: تاثیر کرونا بر اقتصاد اروپا شدید خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید