سفیر اتریش: ارومیه پل ارتباطی ما با ایران است

به گزارش طرفداران رونالدو، سفیر اتریش در ایران گفت: ارومیه برای اتریش همیشه دروازه ای برای ورود به ایران بوده و در حوزه های کشاورزی، گردشگری و فنی و مهندسی مشتاق همکاری با آذربایجان غربی هستیم.

سفیر اتریش: ارومیه پل ارتباطی ما با ایران است

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از خبرنگاران، اشتفان شولتز، سفیر اتریش در ایران در ملاقات با استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از استقبال گرم و صمیمی مدیران استانی به پیشینه روابط تاریخی ایران و اتریش اشاره نمود و گفت: دو سال گذشته 700 سال ارتباط مستند بین دولت، 500 سال مشارکت بین طرفین و 160 سال روابط دیپلماتیک بین دو طرف را گرامی داشتیم. کمتر کشوری را می توان یافت که از این پیشینه تاریخی و غنی در روابط بین دو طرف برخودار است. احترام و تعامل و برابری ایران نسبت به اتریش قابل ستایش است.

سفیر ایران در اتریش احترام متقابل و قابل پیش بینی را دو ویژگی اصلی روابط دو کشور دانست و اضافه کرد: یکی از افتخارات اتریش مشارکت در تحولات مثبت ایران از جمله تاسیس پست، ایجاد تاسیسات فنی و مهندسی، راه آهن بوده است. شولتز به ظرفیت های بزرگ آذربایجان غربی در کشاورزی، گردشگری و نیروی ماهر اشاره نمود و گفت که از سرمایه گذاری در حوزه های مختلف استان استقبال می کنیم.

سفیر اتریش در ایران کشاورزی ارگانیک و گردشگری را دو راهبرد اصلی همکاری های مشترک طبق علاقمندی تجار استان برشمرد و ادامه داد: علاقه داریم تا در حمایت از صنایع و بنگاه های کوچک نیز همکاری داشته باشیم. یکی از الزامات همکاری این است که شرکت ها و مجموعه های علاقمند در اتریش دفتر نمایندگی تاسیس نمایند.

شولتز تقویت مناسبات فرهنگی و برگزاری مناسبت های مشترک فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: باعث افتخار است برای نزدیکی هرچه بیشتر چندین فعالیت فرهنگی در آذربایجان غربی برگزار کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 501

به "سفیر اتریش: ارومیه پل ارتباطی ما با ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر اتریش: ارومیه پل ارتباطی ما با ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید