ساختمان های گران بی کیفیت؛ رهاورد فرهنگ نادرست ساخت و ساز

به گزارش طرفداران رونالدو، خبرنگاران/زنجان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان به صنعتی سازی فرآیند ساختمان سازی تاکید نمود و گفت: ساختمان های گران بی کیفیت، رهاورد فرهنگ نادرست ساخت و ساز است.

ساختمان های گران بی کیفیت؛ رهاورد فرهنگ نادرست ساخت و ساز

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

احد محمدی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: روابط فرهنگی، اجتماعی، معماری و شهرسازی بر یکدیگر تأثیر گذاشته و از هم تأثیر می پذیرند، اما آنچه امروز بیش از هر چیز در ابعاد مختلف زندگی دگرگونی ایجاد نموده، موضوع کرونا است و مردم در ارتباطات رومزه خود تغییراتی ایجاد کردند.

وی با اشاره به بروز و ظهور تغییرات در فضای فیزیکی مکان های عمومی مثل بانک ها ابراز کرد: متاسفانه سیستم های بانکی و آموزشی در کشور عقب مانده است و شرایط فعلی ضرورت توسعه بانکداری الکترونیک و آموزش از راه دور را برجسته می سازد و وقتی روابط فرهنگی و اجتماعی تغییر یابد به تبع آن فعالیت های اقتصادی نیز چهره دیگری به خود می گیرد.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان ادامه داد: وقتی مراجعات مردم به مکان های عمومی کاهش یابد و کارمندان امکان دورکاری داشته باشند و فعالیت ها به شکل الکترونیکی و غیرحضوری انجام گردد، به طور حتم فضای فیزیکی ساختمان ها هم تغییر می نماید و در این شرایط احتیاج به بازنگری در استانداردهای ساخت و ساز است.

محمدی به ارتقای بازدهی در ساختمان ها، صرفه جویی در مصرف انرژی و سوخت های فسیلی و کاهش اثرات مخرب زیست محیطی تاکید نمود و گفت: با تغییر شرایط محیطی، ماهیت معماری و شهرسازی هم تغییر می نماید و ساختمان ها نیز برای ارتقای بهره وری باید بیشترین تطبیق را با بیماری کرونا داشته باشند.

وی، با اشاره به عقب ماندگی کشور در استفاده از روش های معماری پایدار و حفظ محیط زیست، توضیح داد: اگر اولویت بندی خود را در حوزه ساخت و ساز بر اساس هرم مازلو تنظیم کنیم، مشاهده خواهیم کرد که سرپناه به عنوان احتیاج اساسی در قاعده هرم واقع شده است و دیگر امور رفاهی به ترتیب اهمیت به سمت راس هرم جای گرفتند، بنابراین وقتی مردم در تامین یک سرپناه برای زندگی دچار چالش هستند نمی توان انتظار پیاده سازی معیارهای معماری پایدار را در ساختمان ها داشت.

محمدی با بیان اینکه پول و تمکن اقتصادی در کیفیت ساخت و ساز و فراهم کردن شرایط بیشتر برای آسایش ساکنان تاثیر دارد، ادامه داد: اما به دلیل نبود فرهنگ ساخت و ساز، عدم آگاهی مردم از کیفیت واقعی در اجرا، پرداختن به ظواهر زیبا به جای رعایت اصول فنی و به کارگیری سازندگان غیرحرفه ای بهره وری و بازدهی در این صنعت را تحت شعاع قرار گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: عادت های غلط و نبود فرهنگ ساخت و ساز دور باطلی را ایجاد نموده است که ساختمان ها را گران و بی کیفیت می سازیم و زباله های ساختمانی برای محیط زیست فراوری می کنیم؛ در حالی که باید با استفاده از تجربیات کشورهای پیشرفته به سمت صنعتی سازی ساختمان رفت تا با سرعت بالای اجرا و استفاده از مصالح استاندارد، قابلیت اسکان افراد بیشتری را داشته باشد.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان در خصوص فعالیت سازندگان غیرحرفه ای ساختمان اظهار کرد: وقتی در یک باغچه زدودن علف های هرز فراموش گردد پس از مدتی همه باغچه را فرامی گیرد و امکان پرورش گیاهان مورد نظر وجود ندارد و اکنون هم با فعالیت سازندگان غیرحرفه ای دست افراد متخصص کوتاه شده است و موضوع مهندسی را به فنا دادیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 679

به "ساختمان های گران بی کیفیت؛ رهاورد فرهنگ نادرست ساخت و ساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان های گران بی کیفیت؛ رهاورد فرهنگ نادرست ساخت و ساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید