خودروهای برقی هم به محیط زیست آسیب می زنند

به گزارش طرفداران رونالدو، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، شرکت خودروسازی مزدا می گوید با توجه به کشف این موضوع میخواهد باتری های خودروهای برقی تولیدی خود را در سال های آینده به گونه ای طراحی کند که چندان پرقدرت نباشند و با یک بار شارژ قادر به طی مسافتی کمتر از 500 تا 600 کیلومتر باشند.

خودروهای برقی هم به محیط زیست آسیب می زنند

یافته های مزدا نشان می دهد فرایند طی شده برای فراوری باتری های برقی قدرتمند مورد استفاده در اتومبیل های برقی باعث انتشار مقدار زیادی گاز دی اکسیدکربن در جو کره زمین می گردد. زیرا در این فرایند کارخانه ها انرژی زیادی را صرف می نمایند و نتیجه این امر آلوده شدن محیط زیست است.

بر همین اساس اگر یک خودروی دیزلی مزدا 3 مسافتی برابر با 160 هزار کیلومتر را طی کند، باز هم کمتر از یک خودروی برقی به محیط زیست آسیب می زند و همین امر نشان می دهد فرایند فراوری باتری های خودروهای برقی تا چه حد باعث تخریب محیط زیست می گردد.

مزدا هشدار داده که فرایند فراوری و ساخت باتری های 95 کیلووات ساعتی که در مدل های جدید خودروهای تسلا مانند مدل اس و ایکس به کار می فرایند، موجب انتشار گاز دی اکسید کربن بسیار زیادی می گردد و لذا مزدا فعلاً در فراوریات خود از باتری های 35.5 کیلووات ساعتی استفاده می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 19

به "خودروهای برقی هم به محیط زیست آسیب می زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای برقی هم به محیط زیست آسیب می زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید