خبرنگاران وزارت بهداشت افغانستان از خطر گسترش کرونا در عید قربان هشدار داد

به گزارش طرفداران رونالدو، کابل - خبرنگاران - سرپرست وزارت بهداشت افغانستان به مردم این کشور هشدار داد که از هرگونه تجمع و مراسم جمعی عیدقربان خودداری کنند و اشتباه عیدفطر امسال را تکرار نکنند.

خبرنگاران وزارت بهداشت افغانستان از خطر گسترش کرونا در عید قربان هشدار داد

به گزراش خبرنگاران، احمدجواد عثمانی امروز پنجشنبه در نشستی خبری در کابل گفت که مردم باید در روزهای عیدقربان توصیه های بهداشتی را جدی گرفته و اشتباهی را که در عیدفطر امسال به رغم شیوع کرونا مرتکب شده بودند، تکرار نکنند.

وی هشدار داد که خطر گسترش بیش از پیش ویروس کرونا هنوزهم جدی و پابرجا است و شهروندان باید از هرگونه تجلیل جمعی عیدقربان و رفتن به منازل همدیگر و تفریحگاه ها بصورت مشترک خودداری کنند.

وی گفت که در جریان قبلی در زمان عیدفطر، میزان ابتلا به ویروس کرونا خیلی پایین آمده بود اما پس از عید این رقم بصورت سرسام آور افزایش یافت.

عثمانی تاکید کرد مردم که در روزهای تعطیل عید قربان در خانه بمانند، دیدوبازدیدهای خود را کاهش دهند و به توصیه های بهداشتی، به ویژه پوشیدن ماسک توجه جدی داشته باشند.

وزیر بهداشت افغانستان همچنین از گسترش بیماری تب کانگو یا خون دهنده در روزهای عیدقربان و مراسم قربانی نیز به مردم هشدار داد و به آنها توصیه کرد که تماس با حیوانات را به حداقل برسانند.

براساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت افغانستان میزان افراد مبتلا به بیماری کرونا در این کشور به 35هزارو 928 نفر رسیده و از این جمله 2هزارو 112 نفر جان باخته و 24 هزارو 521 تن دیگر نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 450

به "خبرنگاران وزارت بهداشت افغانستان از خطر گسترش کرونا در عید قربان هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزارت بهداشت افغانستان از خطر گسترش کرونا در عید قربان هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید