خبرنگاران مراکز ترک اعتیاد چهارمحال و بختیاری با رعایت پروتکل های بهداشتی آماده بازگشایی شد

به گزارش طرفداران رونالدو، شهرکرد- خبرنگاران- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری از آماده بازگشایی شدن مراکز ترک اعتیاد در استان اطلاع داد و گفت: فعالیت مراکز ترک اعتیاد استان از 31 خردادماه با اجرای پروتکل بهداشتی از سر گزفته می گردد.

خبرنگاران مراکز ترک اعتیاد چهارمحال و بختیاری با رعایت پروتکل های بهداشتی آماده بازگشایی شد

به گزارش خبرنگاران، سید قدیر مرتضوی روز آدینه اضافه کرد: در استان 15 کمپ اقامتی و 72 مرکز درمانی ترک اعتیاد دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی فعال است، که با شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بودند و براساس موافقت ستاد کرونا استان فعالیت مراکز از شنبه 31 خردادماه با رعایت اصول بهداشتی، فعال خواهند شد.

وی گفت: فعالیت این مراکز با تعداد و پذیرش افراد محدود انجام می گردد به گونه اینکه هر 15 روز ، تنها پنج نفر معتاد را برای درمان پذیرش خواهند داشت و مراکز دارو درمانی این بخش نیز از اوایل سالجاری فعال بودند.

مرتضوی، با اشاره به اهمیت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: با اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت این امر در حوزه پیشگیری از اعتیاد نیز تاثیرگذار بوده است.

وی، با اشاره به هفته مبارزه و پیشگیری از اعتیاد اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه های این هفته به اطلاع رسانی و پیشگیری از اعتیاد به وسیله رسانه ها، فضای مجازی، برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در فضای مجازی و همچنین برپایی نشست های تخصصی با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با فعالان عرصه های هنری، رسانه، روحانیون و سایر اقشار تاثیرگذار برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا یا کووید 19 به بیشتر کشورهای دنیا سرایت نموده است و سازمان بهداشت دنیای را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 413

به "خبرنگاران مراکز ترک اعتیاد چهارمحال و بختیاری با رعایت پروتکل های بهداشتی آماده بازگشایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مراکز ترک اعتیاد چهارمحال و بختیاری با رعایت پروتکل های بهداشتی آماده بازگشایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید