خبرنگاران خاکسپاری جان باختگان کرونا در گلستان شرعی و محترمانه انجام می گردد

به گزارش طرفداران رونالدو، گرگان - خبرنگاران - استاندار گلستان با تاکید بر حفظ حرمت پیکر جان باختگان ناشی از بیماری کرونا گفت که برای شستشو، کفن و دفن و اقامه نماز فوت شدگان این استان نگرانی وجود ندارد و همه ضروریات به صورت محترمانه و طبق موازین شرعی انجام می گردد.

خبرنگاران خاکسپاری جان باختگان کرونا در گلستان شرعی و محترمانه انجام می گردد

هادی حق شناس یکشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای گلستان گفت: در همه آرامستان های استان تمهیدات لازم مانند حضور یک روحانی برای اقامه نماز میت، انجام غسل و شستشوی اموات پیش بینی شده است.

وی به اجرای طرح غربالگری در استان اشاره نمود و گفت: تا به امروز 870 هزار نفر از جمعیت روستاییان گلستان با همکاری دهیاری ها، بخشداری ها و اداره کل روستایی غربالگری شدند و کوشش می کنیم این طرح در جمعیت شهرنشینان استان نیز برای شناسایی افراد مبتلا به کرونا به طور کامل اجرا گردد.

استاندار گلستان با تاکید بر استمرار اجرای طرح محدودیت اجتماعی در استان اضافه کرد: در روز طبیعت تمامی پارک ها و تفرجگاه های استان بسته است و هیچ خودرویی در این روز حق ورود و خروج از شهرهای استان را ندارد.

وی به کوشش مستمر بر پاکسازی مناطق شهری و روستایی استان اشاره نمود و گفت: تا به امروز همه معابر شهری و روستایی استان بیش از هفت بار ضدعفونی شده و اجرای این طرح کماکان و تا زمان مهار کامل بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.

حق شناس بسته بودن مغازه ها و اصناف را یکی از اقدامات موثر برای قطع زنجیره کرونا دانست و گفت: مشاغلی که ادارات کل صنعت، معدن و تجارت گلستان و بهداشت با مشارکت فرمانداری ها تصمیم به تعطیلی آنها می گیرد حق فعالیت ندارند و در صورت تخلف جریمه و پلمب خواهند شد.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان تا به امروز 180 نفر در این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

استان گلستان به مرکزیت گرگان حدود 1.9 میلیون نفر جمعیت در سطح 14 شهرستان دارد که تقریبا نیمی از آن ساکن روستاها هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 213

به "خبرنگاران خاکسپاری جان باختگان کرونا در گلستان شرعی و محترمانه انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خاکسپاری جان باختگان کرونا در گلستان شرعی و محترمانه انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید