خبرنگاران اجرای طرح وکیل خانواده گامی برای کاهش پرونده های محاکم قضایی است

به گزارش طرفداران رونالدو، شهرکرد- خبرنگاران- رییس کانون وکلای استان چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح وکیل خانواده گامی در راستای کاهش پرونده ها در محاکم قضایی است.

خبرنگاران اجرای طرح وکیل خانواده گامی برای کاهش پرونده های محاکم قضایی است

تقی مبینی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران استان اضافه نمود: اجباری کردن وکالت در خانواده برای هر واقعه، امری است که از بروز بسیاری از مسائل حقوقی پیشگیری می نماید.

وی با تاکید بر اینکه در کانون وکلای استان 255 وکیل پایه یک عضو هستند، گفت: کانون وکلای استان از سال 91 از کانون وکلای استان اصفهان جدا شد و اکنون یک کانون مستقل است.

به گفته وی، در کانون وکلای استان 40 کارآموز مشغول گذراندن دوره هستند که بعد از گذراندن دوره 18 ماهه در آزمون شرکت می نمایند و سال جاری 20 نفر جذب کانون وکلا می شوند.

وی به کمبود نیروی کارشناس حقوقی در دستگاه های اجرایی استان اشاره نمود و گفت: جذب نکردن نیروی در این حوزه یکی از مسائل است.

مبینی با تاکید بر اینکه پارسال 500 پرونده معاضدتی و رایگان برای جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان از سوی وکلای این کانون رسیدگی شد، اضافه نمود: از ابتدای تاسیس کانون وکلای استان تا به امروز برای یکهزار و 434 پرونده به صورت مجانی وکالت تسخیری از سوی اعضای کانون وکلای استان اجرا شده است.

وی گفت: در این مدت 931 پرونده نیز برای افراد بی بضاعت وکالت مجانی اجرا شده است.

رییس کانون وکلای چهارمحال و بختیاری با اشاره به بعضی خلاهای قانونی که باعث نارضایتی مردم می گردد، اضافه نمود: اصلاح قانون باید توسط قانون گذاران انجام گردد.

وی گفت: این کانون با تخلفات وکلا برخورد خواهد نمود و آنان را تحت تعقیب قرار می گیرند و آراء صادر شده برای وکلای متخلف، قابل ارائه به دادگاه های انتظامی قضاوت در مرکز است.

به گفته وی ، سال گذشته چهار وکیل متخلف توسط کانون وکلا در استان از شغل وکالت معلق شدند و در دادگاه به تخلف آنها رسیدگی شد.

مسوول امور اقتصادی کانون وکلای چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت این کانون در استان گفت: اکنون 65 درصد اعضای کانون وکلای استان بیکار هستند.

بابک بهرامی اضافه نمود: از مجموع 255 وکیل عضو کانون وکلای استان 170 نفر بیکار هستند.

وی با بیان اینکه وکلا هنگام مراجعه به دادگستری در اتاق تمبر مراجعه و این مراجعات به کانون وکلا ارسال می گردد، گفت: با این روش تعیین می گردد که یک وکیل در یک ماه چه تعداد پرونده داشته است.

عضو کانون وکلای استان به نداشتن مراجعه نماینده برای وکلا در استان به عنوان یک مشکل برای این قشر اشاره نمود و گفت : بعضی از وکلا برای پرداخت اجاره بهاء دفتر خود نیز با مشکل روبرو هستند.

وی در مورد بیمه وکلا گفت: وکلا برای زیر پوشش قرار دریافت بیمه تامین اجتماعی ممنوعیت دارند و هر سه ماه یکبار مبلغی را براساس سابقه کاری به صندوق واریز می نمایند، تا بعد از چند سال بازنشسته شده و حقوق بگیرند و تا به امروز تنها یک نفر توانسته بازنشسته گردد و بیمه درمان این قشر به صورت آزاد است.

مسوول کمیسیون کارآموزی و امور علمی آموزشی و پژوهشی کانون وکلای چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به تعامل بین خبرنگاران با جامعه وکالت، گفت: تعامل این 2 قشر تعاملی سازنده برای تقویت بنیه علمی جامعه است که این امر موجب جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی و برطرف مسائل حقوقی می گردد.

مهرداد محمدی اضافه نمود: امروزه دانش حقوقی در جامعه مورد غفلت قرار گرفته و رسانه ها برای ارتقاء این دانش نقش مهم دارند.

وی در مورد هزینه وکالت نیز گفت: اردیبهشت ماه سال جاری آیین نامه حق وکاله تغییر کرد و حداقل حق وکاله 10 میلیون ریال و حداکثر 200میلیون ریال است که این امر مورد انتقاد است و راهکارهایی برای کمتر شدن بیشترین میزان حق وکالت وجود دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 476

به "خبرنگاران اجرای طرح وکیل خانواده گامی برای کاهش پرونده های محاکم قضایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجرای طرح وکیل خانواده گامی برای کاهش پرونده های محاکم قضایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید