جیکو فرصتی برای اشتغال دانشجویان است ، طرحی از دانشگاه تهران برای ارتباط دانشجویان و شرکت های دانش بنیان

به گزارش طرفداران رونالدو، رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران طرح جیکو را فرصتی برای اشتغال دانشجویان و ایجاد یک شبکه ارتباطی بین آن ها و شرکت های فناور اعلام کرد.

جیکو فرصتی برای اشتغال دانشجویان است ، طرحی از دانشگاه تهران برای ارتباط دانشجویان و شرکت های دانش بنیان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، صبح امروز مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و بنیاد ملی توسعه فناوری برگزار گردید و در این مراسم نواب پور مدیرعامل بنیاد ملی توسعه فناوری در جمع خبرنگاران گفت: این تفاهم نامه ذیل بنیاد ملی توسعه فناوری و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با هدف توسعه همکاری های فناورانه بین این دو نهاد منعقد شده است و 4 محور اصلی شامل توانمندسازی نیروی انسانی متخصص، ایجاد کارگزاری تکنولوژی در کنار آن ایجاد یک استارت اپ استودیو برای توسعه کسب وکار های فناور، ایجاد یک پلتفرم تامین اقتصادی کارآفرینانه در حوزه های فناوری را دنبال می نماید.

در ادامه عباس زارعی هنزکی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درباره طرح جیکو بعنوان فرصتی برای اشتغال دانشجویان و جذب نیرو های متخصص توسط شرکت های فناور نیز بیان نمود: جیکو فرآیندی از آموزش و پژوهش دانشگاه به بخش کارآفرین است.

زارعی گفت: این طرح با هدف ایجاد شبکه ارتباطی بین دانشجویان و شرکت ها، دسترسی آسان به نیرو های کار دانشی برای شرکت ها، ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه، آشنایی دانشجویان با فضای کار واقعی، زمینه سازی ایجاد اشتغال برای دانشجویان و راهنمایی دانشگاه در راستا تحول به سمت دانشگاه کارآفرین شکل گرفته است.

وی همچنین با اشاره به فرآیند اجرای طرح اضافه نمود: دانشجویان و شرکت های علاقمند در ابتدا باید در سامانه جیکو ثبت نام نمایند، سپس جستجوی تخصص مورد احتیاج توسط شرکت از میان دانشجویان متقاضی انجام خواهد شد. مراحل بعدی فرآیند اجرا شامل انجام مصاحبه کاری توسط شرکت با دانشجو، معرفی دانشجویان جذب شده توسط شرکت به پارک، عقد قرارداد گرنت جیکو بین پارک و شرکت و درنهایت شروع همکاری دانشجو و شرکت است.

به گفته رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران طی طرح جیکو، درخواست دانشجویان طبق خواسته خودشان برای حضور در شرکت آنالیز و آموزش های اولیه داده می گردد و درنهایت آموزش های اختصاصی در داخل شرکت انجام می گیرد.

وی اضافه نمود: شرکت ها در این طرح لازم نیست نیرو های چسبنده خود را حفظ نمایند ضمن اینکه دانشگاه تهران از شرکت هایی که دانشجویان در آنجا برای انجام کار های تخصصی حضور دارند، پشتیبانی می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 392

به "جیکو فرصتی برای اشتغال دانشجویان است ، طرحی از دانشگاه تهران برای ارتباط دانشجویان و شرکت های دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیکو فرصتی برای اشتغال دانشجویان است ، طرحی از دانشگاه تهران برای ارتباط دانشجویان و شرکت های دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید