تصویب نهایی معماری شبکه ملی اطلاعات در انتظار شورای فضای مجازی

به گزارش طرفداران رونالدو، به گزارش خبرنگاران، شورای عالی فضای مجازی در نخستین جلسه خود در سال 99 که عصر دوشنبه 9 تیرماه برگزار گردید، معماری، اجزا و فهرست خدمات شبکه ملی اطلاعات را تصویب کرد.

تصویب نهایی معماری شبکه ملی اطلاعات در انتظار شورای فضای مجازی

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

در این جلسه معماری این شبکه در 4 لایه شامل لایه های زیرساخت ارتباطی و اطلاعاتی، زیرساخت نرم افزاری، خدمات و محتوا تعریف شد.

همچنین بر اساس این مصوبه، اجزای شبکه ملی اطلاعات در 8 بخش تعریف شد که شامل شبکه های هسته، تجمیع و دسترسی، مراکز تبادل ترافیک، شبکه های توزیع محتوا، شبکه های اختصاصی، مراکز داده عمومی، قطب های مراکز داده و مرکز مدیریت و رصد، می گردد.

محمدحسن انتظاری عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص آخرین شرایط مصوبات این شورا در خصوص شبکه ملی اطلاعات گفت: در جلسه 9 تیرماه شورای عالی فضای مجازی بخشی از سند معماری شبکه ملی اطلاعات تصویب شد و از آن موقع تا به امروز این شورا تشکیل جلسه نداده تا بخش نهایی این سند نیز، به تصویب برسد.

وی با تاکید بر اینکه تصویب نهایی سند معماری شبکه ملی اطلاعات در انتظار برگزاری جلسه شورای عالی فضای مجازی است، اظهار داشت: در جلسه گذشته شورا، بخش اجزا و فهرست خدمات و نیز بخشی از تعریف معماری شبکه ملی اطلاعات، به اتمام رسید و مدل نهایی آن هنوز باقی مانده است.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: به نظر می رسد در جلسه پیش روی شورای عالی فضای مجازی، این بخش باقی مانده از معماری کلان و مدل شبکه ملی اطلاعات مطرح و به تصویب برسد؛ پس از آن نیز تقسیم کار صورت می گیرد و در نهایت یک سند کامل درخصوص طرح و معماری شبکه ملی اطلاعات خواهیم داشت که بر مبنای آن، می توان برنامه زمان بندی ارائه کرد و کار شبکه ملی اطلاعات را پیش برد.

وی در خصوص اینکه جلسه شورای عالی فضای مجازی با وجود گذشت بیش از 40 روز از زمان برگزاری قبلی، چه زمانی برگزار می گردد، گفت: تا به امروز تاریخی برای برگزاری این جلسه به اعضا اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگاران، پیش نویس معماری کلان شبکه ملی اطلاعات زمستان سال 98 توسط وزارت ارتباطات به شورای عالی فضای مجازی پیشنهاد شده بود که این پیش نویس به دلیل انتقاداتی که به آن وارد بود، مورد موافقت اعضای شورا قرار نگرفت و پس از آن طی جلساتی در مرکز ملی فضای مجازی، اصلاح شد.

پیش نویس نهایی تهیه شده در خصوص معماری کلان شبکه ملی اطلاعات توسط مرکز ملی فضای مجازی، در 9 تیرماه 99 در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده که بر مبنای آن شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت فضای مجازی کشور مشخص شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 377

به "تصویب نهایی معماری شبکه ملی اطلاعات در انتظار شورای فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب نهایی معماری شبکه ملی اطلاعات در انتظار شورای فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید