ترامپ: مداخله خارجی شرایط لیبی را پیچیده می نماید

به گزارش طرفداران رونالدو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کاخ سفید روز پنج شنبه در بیانیه ای خاطرنشان کرد که دونالد ترامپ در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، به وی گفته است که نیروهای خارجی شرایط در لیبی را پیچیده می نمایند.

ترامپ: مداخله خارجی شرایط لیبی را پیچیده می نماید

روشن نیست که مقصود ترامپ از نیروهای خارجی کدام کشورها یا گروهها هستند و در بیانیه کاخ سفید نیز به این مورد اشاره ای نشده است.

در بخشی دیگر از بیانیه کاخ سفید آمده است: رهبران [دو کشور] بر لزوم تنش زدایی در منطقه ادلب سوریه با هدف حراست از جان غیرنظامیان توافق کردند.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز در بیانیه ای که متعاقب این تبادل نظری تلفنی انتشار یافت، اعلام نمود که ترامپ و اردوغان بر اهمیت دیپلماسی در حل و فصل موضوعات منطقه ای تأکید کردند و دو طرف همچنین در خصوص شرایط سوریه با یکدیگر تبادل نظر کردند.

گفتنی است که پیش از تبادل نظری تلفنی ترامپ و اردوغان، مجلس ترکیه لایحه ای را به تصویب رساند که با صدور مجوز برای اعزام نیروی نظامی به طرابلس، راه را برای همکاری نظامی ترکیه- لیبی هموار می نماید.

هرچند این اعزام نیرو با سرعت و فوریت انجام نمی گیرد، این نیروهای اعزامی ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی به رهبری فائز السراج پشتیبانی خواهند کرد؛ دولتی که هم اکنون در حال دفع حملات از سوی نیروهای تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 32

به "ترامپ: مداخله خارجی شرایط لیبی را پیچیده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: مداخله خارجی شرایط لیبی را پیچیده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید