تدوین پروتکل های بهداشتی زائران و گردشگران سلامت خارجی

به گزارش طرفداران رونالدو، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از تدوین پروتکل های بهداشتی زائران و گردشگران سلامت خارجی اطلاع داد.

تدوین پروتکل های بهداشتی زائران و گردشگران سلامت خارجی

محمد صادق براتی در نشست با مدیران مرتبط با حوزه توریستان سلامت خارجی اظهار کرد: پروتکل های بهداشتی زائران و توریستان سلامت خارجی ظرف چند روز آینده در استان تدوین و به عنوان پیشنهاد به ستاد ملی کرونا ارسال می گردد.

وی اضافه نمود: با توجه به شرایط کرونا، دو ملاحظه مهم در تدوین دستورالعمل های جامع بهداشتی باید مد نظر قرار گیرد، توریستان سلامتی که وارد کشورمان می شوند اطمینان داشته باشند که در فضایی سالم و ایمن می توانند پیگیر امور مربوط به درمان خود باشند و بالعکس سازوکار تعریف شده ما به گونه ای باشد که اطمینان داشته باشیم توریست سلامت ما ناقل بیماری کرونا نباشد که این مستلزم تدوین پروتکل های دقیق و کنترل هایی در مبدا است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی اعلام کرد: در شیوه نامه های تدوین شده، ملاحظات لازم جهت پذیرش توریستان سلامت در مطب ها و کلینیک های شخصی در نظر گرفته گردد تا از بروز بعضی تخلفات جلوگیری گردد.

براتی با اشاره به ثبت نام حدود 2000 نفر از راهنمایان و لیدرهای توریستان سلامت و لزوم آموزش آنان توضیح داد: آموزش های لیدرهای توریستان سلامت هم با توجه به ابلاغیه های ستاد ملی کرونا درباره اعلام زمان بازگشایی آکادمی ها، به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی تاکید نمود: آموزش راهنمایان و لیدرهای توریستان سلامت توانست هم افراد درگیر در این موضوع را شناسایی نماید و هم از بروز بعضی مسائل در این حوزه جلوگیری کند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی توضیح داد: با توجه به اینکه حجم زیادی از توریستان سلامت استان از کشورهای افغانستان و عراق هستند، لذا پرداختن به مسائل و موانع این حوزه ها در شرایط خاص کنونی به خصوص توریستان سلامت کشور افغانستان مهم و اساسی است.

براتی اعلام کرد: اگر بتوانیم طرح مبدا به مبدا زیارت را در حوزه توریستی سلامت نیز پیاده و فرآیندهایی برای آن تعریف نمائیم، می توانیم اطمینان مناسبی برای پیگیری طرح های توریستی سلامت داشته باشیم، به طوری که تمام اقدامات توریست از زمان ورود و پیگیری امور مربوط به درمان تا لحظه خروج از کشور را پیگیری و رصد نمائیم.

در ادامه این نشست، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در حوزه توریستی سلامت استان اظهار کرد: با توجه به تقاضای بالای توریستان سلامت افغانستان برای حضور در ایران و نیز کوشش های کشورهای همسایه برای جذب بازار این حوزه، لازم است با تدوین پروتکل های بهداشتی مناسب از این ظرفیت مالی مطلوب استفاده نماییم.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، صدیقی فر تاکید نمود: اگر فرآیندهای لازم برای این راستا توسط دستگاه های متولی تدوین گردد و این دستورالعمل ها طی ابلاغیه ای از سوی وزارت امور خارجه ابلاغ گردد، ما آمادگی داریم با تمام توان در این راستا همکاری لازم را داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 370

به "تدوین پروتکل های بهداشتی زائران و گردشگران سلامت خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین پروتکل های بهداشتی زائران و گردشگران سلامت خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید