بغداد: نیازی به نیروهای آمریکایی و غیرآمریکایی نداریم

به گزارش طرفداران رونالدو، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز شنبه تاکید نمود که این کشور هیچ نیازی به نیروهای خارجی، چه آمریکایی و چه غیر آمریکایی ندارد.

بغداد: نیازی به نیروهای آمریکایی و غیرآمریکایی نداریم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرتیپ یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز شنبه گفت که کشورش هیچ نیازی به نیروهای خارجی چه آمریکایی و غیر آمریکایی ندارد.

وی که در کنفرانس خبری صحبت می کرد، افزود: خطر داعش همچنان وجود دارد و باید همگی با یکدیگر متحد شویم. امنیت ملی عراق، ما فوق تمامی موضوعات بوده و کشورهای همسایه باید به حق حاکمیت عراق احترام بگذارند.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق افزود: هدف قرار دادن پایگاه ها و پادگان های نظامی عراق بر خلاف قانون بوده و هر کسی که خواهان خروج نیروهای آمریکایی بوده، باید به وسیله گفت وگو این کار را انجام دهد.

این مقام نظامی عراق تاکید نمود: عراق نیازی به هیچگونه نیروی نظامی خارجی چه آمریکایی و چه غیر آمریکایی نداشته و در حال حاضر بر روی جدول زمانی خروج این نیروها از عراق کار می کنیم.

وی ادامه داد: ماموریت ناتو در عراق، مستشازی و نه عملیاتی است و هدف آن ساختن نیروهای مسلح عراق برای حمایت از وطن است.

این سخنان در حالی مطرح می گردد که ژنرال کنت مک کنزی فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به سنتکام دو روز پیش گفت که آمریکا حضور خود در عراق را در چارچوب گفت وگوی راهبردی حفظ خواهد نمود.

وی طی جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: ما پیش بینی نمی کنیم که در حال حاضر از عراق خارج شویم. ما به تازگی یک گفت وگوی استراتژیک را با عراق انجام دادیم که قرار است یک چارچوب در اختیارمان قرار دهد و ما حضورمان را در بر اساس این گفت وگو حفظ خواهیم کرد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 937

به "بغداد: نیازی به نیروهای آمریکایی و غیرآمریکایی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بغداد: نیازی به نیروهای آمریکایی و غیرآمریکایی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید