اعلام تبدیل پره های صیادی گیلان به خانه مسافر

به گزارش طرفداران رونالدو، دنیای سفر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تبدیل پره های صیادی گیلان به خانه مسافر صورت می گیرد.

اعلام تبدیل پره های صیادی گیلان به خانه مسافر

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

داستان چیست؟

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان ضمن اعلام برنامه ریزی برای اجرای آزمایشی طرح استفاده دو منظوره از پره های صیادی در این استان گفت: با توجه به ظرفیت های گردشگری صندلی های پره صیادی و در راستای ارتقای شرایط مالی آنها در گیلان، پس از برگزاری جلسات متعدد با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بازدید از امکانات موجود و ارائه هدایت های لازم با طرح استفاده دو منظوره از صندلی های پره صیادی به عنوان خانه مسافر موافقت شد و در صورت اصلاح وضع موجود و اعمال تغییرات لازم می توانند برای اخذ مجوزهای لازم اقدام نمایند.

حمیدرضا آذرپور با تاکید بر لزوم آموزشهای لازم در این زمینه به صاحبان این صندلی ها اضافه نمود: با پیشنهاد معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان و همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دوره های مقدماتی آشنایی و آموزش مبانی گردشگری به صورت آزمایشی برای اعضای شش پره صیادی برگزار و گواهینامه های شرکت در این دوره ها نیز صادر شد.

او با بیان اینکه گردشگری خلاق امکان استفاده از ظرفیتهای مغفول استان را فراهم می نماید، ادامه داد: یکی از مهمترین ظرفیتهای گردشگری گیلان، توسعه گردشگری کشاورزی است و اجرای این طرح براساس استانداردهای لازم، در صورت موفقیت و اقبال عمومی می تواند زمینه ساز فعال شدن یکی دیگر از ظرفیتهای این استان در صنعت گردشگری و توسعه آن باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تشریح مزیتهای استفاده دو منظوره از صندلی های پره صیادی اعلام نمود: صیادی یکی از شغلهای اصلی فصلی مردم در گیلان است و این فعالیت حرفه ای علاوه بر اینکه شغل جمع کثیری از مردم منطقه است، فرهنگ، آیین و شیوه خاصی از زندگی مردمان گیلان را نیز یادآور می شود و با استفاده دو منظوره از این صندلی ها ضمن ایجاد فضای اسکان، گردشگران از نزدیک می توانند با زندگی صیادان و فرهنگ صید در گیلان آشنا شده و تجربه همراهی با صیادان را در دوره های مجاز صید داشته باشند.

صید پره یا تور گستر یکی از قدیمی ترین روش های صید ماهیان استخوانی از جمله ماهی سفید در حاشیه جنوبی دریای کاسپین و میراث فرهنگی ناملموس گیلان است. در این روش یک سر توری که معمولاً 1000 متر طول و 7 الی 10 متر ارتفاع دارد، در دریا گسترده می شود و سر انتهایی تور با فاصله حدوداً صد متری از نقطه اولیه به ساحل بازمی شود. قطر سوراخ های تور پره به اندازه ای ست که تنها ماهیان بالغ را صید می نماید و بنابراین در حفظ ذخایر آبزیستی و بچه ماهی ها بسیار موثر است. در گذشته کشیدن و جمع کردن تور توسط نیروی صیادان و با یاری حیوانات صورت می گرفته و صیادان با خواندن اشعار محلی انسجام و شور ویژه ای را ایجاد می کردند. اما امروزه این کار توسط نیروی مکانیکی تراکتور صورت می گیرد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 426

به "اعلام تبدیل پره های صیادی گیلان به خانه مسافر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام تبدیل پره های صیادی گیلان به خانه مسافر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید