اعتبار 150 میلیون ریالی برای جمع آوری بذر نهال در شاهرود

به گزارش طرفداران رونالدو، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود بابیان اینکه 150 میلیون ریال اعتبار برای جمع آوری بذر در شاهرود منظور شد، گفت: هدف از این اقدام فراوری نهال برای کاشت در منطقه ها جنگل های مخروبه است.

اعتبار 150 میلیون ریالی برای جمع آوری بذر نهال در شاهرود

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از سمنان، محمدرضا کشاورزیان ئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود ضمن بیان اینکه کار جمع آوری و تهیه بذر به وسیله اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود آغازشده است، ابراز داشت: هدف از این اقدام فراوری نهال برای کاشت در منطقه ها جنگل های مخروبه است.

وی افزود: بذر از انواع گونه های جنگلی مانند گلابی وحشی، زرشک وحشی، بلوط، آلوچه وحشی، ممرز و ... و بعلاوه فضای سبز از گونه های زبان گنجشک، عرعر، اقاقیا، سرو شیراز و خمره ای، سرو نقره ای و کاج از منطقه ها جنگلی ابر و قطری و پارک های شهرستان جمع آوری شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان شاهرود بابیان اینکه 150 میلیون ریال اعتبار برای جمع آوری بذر در شهرستان شاهرود منظور شده است، ابراز داشت: توجه به این مقوله ازاینجا نشئت می گیرد که کاشت بذر درنهایت به توسعه فضای سبز شهرستان و استان سمنان بسیار یاری خواهد نمود.

کشاورزیان بابیان اینکه تا به امروز یک تن انواع بذر های مختلف در سطح شهرستان جمع آوری شده است، افزود: بذر های استحصال شده جداسازی و سپس فرایند درصد جوانه زنی آن ها تعیین و پس از تیمار به صورت گلدانی و ریشه ای فراوری می گردد.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1191

به "اعتبار 150 میلیون ریالی برای جمع آوری بذر نهال در شاهرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبار 150 میلیون ریالی برای جمع آوری بذر نهال در شاهرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید