اختصاص 4 میلیارد ریال اعتبار ملی برای بازسازی حمام حاج رئیس تربت حیدریه

به گزارش طرفداران رونالدو، رئیس امور پایش، ارزیابی و مدیریت اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کشور از تخصیص چهار میلیارد ریال اعتبار ملی برای تهیه طرح مطالعاتی و اجرای فاز اول بازسازی حمام حاج رئیس تربت حیدریه اطلاع داد.

اختصاص 4 میلیارد ریال اعتبار ملی برای بازسازی حمام حاج رئیس تربت حیدریه

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سعید جغتایی روز پنج شنبه 15 آبان ماه 1399 به همراه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، شهردار و جمعی از مسئولان شهرستان از فرایند بازسازی حمام حاج رئیس تربت حیدریه بازدید کرد و بازسازی این بنای تاریخی با مشارکت بخش خصوصی را ضروری دانست.

او ادامه داد: به دلیل اهمیت ویژه این حمام تاریخی، باید زودتر کاربری های گردشگری، موزه ای و حمام سنتی، به منظور جذب گرشگر برای آن تعریف گردد.

علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه نیز گفت: حمام حاج رئیس با متراژ حدود 1100 مترمربع یکی از زیباترین و بزرگترین حمام های تاریخی خراسان رضوی است.

او ادامه داد: این بنا مربوط به دوران قاجاریه است که در داخل بافت تاریخی شهر واقع شده است و توسط رئیس التجار حاج رئیس احداث شده است.

محمدی اعلام کرد: این حمام که از دو قسمت مردانه و زنانه تشکیل شده ، دارای بخش های سربینه، بینه، گرم خانه، خزینه، استخر، تونخانه و کانال های انتقال آب و… است. یکی از ویژگی های شاخص این بنا وجود تزئینات نقاشی و کاشی کاری است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 576

به "اختصاص 4 میلیارد ریال اعتبار ملی برای بازسازی حمام حاج رئیس تربت حیدریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 4 میلیارد ریال اعتبار ملی برای بازسازی حمام حاج رئیس تربت حیدریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید