آمریکا دو چینی را به سرقت میلیون ها دلار رمزارز برای کره شمالی متهم کرد

به گزارش طرفداران رونالدو، وزارت دادگستری آمریکا دو تبعه چینی را متهم به پولشویی به هدف منتقل کردن رمز ارزهایی به ارزش 100 میلیون دلار برای کره شمالی نموده است.

آمریکا دو چینی را به سرقت میلیون ها دلار رمزارز برای کره شمالی متهم کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مسئله در یکسری اسناد دادگاهی در آمریکا در توضیح استفاده پیونگ یانگ از هکرها برای دور زدن تحریم ها ذکر شده است. براساس کیفرخواست ثبت شده در یک دادگاه فدرال آمریکا در واشنگتن دی سی که روز دوشنبه از حالت مهروموم درآمد دو تبعه چینی اقدام به پولشویی رمزارزهای دزدیده شده توسط هکرهای کره شاقتصادی در فاصله دسامبر 2017 تا آوریل 2019 نموده اند و کوشش داشتند این ارزهای دزدیده شده را از پلیس مخفی نمایند.

برایان بنچکوفسکی معاون دادستان کل آمریکا در بیانیه ای گفت: این متهمان اقدام به پولشویی رمزارزهای دزدیده شده به ارزش 100 میلیون دلار نموده اند تا یکسری تراکنش ها را به نفع عواملی در کره شاقتصادی مخفی سازند.

در عین حال وکلای وزارت دادگستری آمریکا در سند مربوط به یک شکایت عنوان کردند که اقدام به توقیف حدودا 250 میلیون دلاری که هکرهای کره شاقتصادی در سال 2018 از یک بازار تبادل ارز مجازی دزدیدند، نموده اند. در این سند عنوان شده که این اعتبارات در ادامه با استفاده از صدها تراکنش ماشینی که برای مخفی ساختن پول ها از چشم بازرسان طراحی شده بودند، دستخوش پولشویی شدند. طبق این اسناد دست کم بخشی از این اعتبارات برای یاری به تأمین اقتصادی زیرساخت هایی در کره شاقتصادی به هدف دست زدن به حملات سایبری مورد استفاده قرار گرفته اند.

براساس این گزارش کره شاقتصادی از هکرهای یکسانی برای یک حمله نوامبر 2019 به یک بازار تبادلات مجازی کره جنوبی استفاده نموده است و در این حمله این هکرها بیش از 48 میلیون دلار رمز ارز دزدیدند.

تیموتی شیا یک دادستان آمریکایی در بیانیه ای گفت: هک این بازارهای تبادل ارز مجازی و پولشویی پول های مرتبط با آن به نفع عواملی در کره شاقتصادی یک تهدید بزرگ را متوجه امنیت و تمامیت نظام اقتصادی جهانی ایجاد نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 143

به "آمریکا دو چینی را به سرقت میلیون ها دلار رمزارز برای کره شمالی متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا دو چینی را به سرقت میلیون ها دلار رمزارز برای کره شمالی متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید