گرگ ها یک هدف تازه برای کشتار دارند!، عکس

به گزارش طرفداران رونالدو، به گفته دانشمندان، گرگ های ساحلی در آلاسکا کشتن پستانداران دریایی را یاد گرفته اند و یک استراتژی منحصربه فرد برای شکار و از بین بردن طعمه ایجاد نموده اند.

گرگ ها یک هدف تازه برای کشتار دارند!، عکس

تینا مزدکی- دانشمندان کشف نموده اند که گرگ ها در سواحل آلاسکا به طور مرتب سمورهای دریایی و فوک های بندرگاهی را می کشند و می خورند. این یافته نشان می دهد که گرگ های ساحلی می توانند رفتار شکار خود را تطبیق دهند و ممکن است استراتژی های منحصر به فردی برای شکار پستانداران دریایی در زمانی که غذا در خشکی کمیاب است، ایجاد نموده باشند.

زمانی که دانشمندان یک گرگ منفرد را که لاشه سمور دریایی را حمل می کرد، مشاهده کردند، مطالعه در خصوص آن ها شروع شد. در سال های بعد، دانشمندان بار دیگر گرگ هایی را مشاهده کردند که لاشه سمور دریایی را حمل می کردند. با این حال، معین نبود که گرگ ها شکار نموده بودند یا سمور دریایی مرده را پیدا نموده بودند.

سپس در سال 2021، سه گرگ Canis lupis در حال شکار و خوردن یک سمور دریایی بالغ Enhydra lutris در هنگام جزر مشاهده شدند. محققان محل کشتار را آنالیز کردند و حوضچه ای از خون پیدا کردند که احتمالا سمور دریایی در آن کشته شده است. بر اساس این مطالعه، وجود خون نشان می دهد که سمور دریایی در زمان کمین گرگ ها زنده بوده است و بعدا به وسیله آن ها کشته شده است.

این یافته ها نشان می دهد که گرگ های ساحلی در Katmai ممکن است کوشش های خود را برای شکار در مکان هایی متمرکز نمایند که شکار قابل پیش بینی تر است، مانند جریان های جزر و مدی یا جزایر سنگی. این تیم بعلاوه دریافت که شکار گرگ ها با چرخه جزر و مد همزمان است که نشان می دهد آنها از مکان و زمان حضور سمورهای دریایی در خشکی آگاهی پیدا نموده اند.

نویسنده ارشد این مطالعه که یک زیست شناس حیات وحش است، می گوید: ما دیده ایم که گرگ های ساحلی گاهی به تنهایی یا در دسته های جزئی شکار می نمایند و گرگ ها و دسته ها ممکن است استراتژی های شکار متفاوتی داشته باشند یا طعمه های خاصی را بسته به جایی که هستند هدف قرار دهند. این نشان می دهد که گرگ ها ارتباط مهمی بین زیست بوم های زمینی و دریایی هستند. این مطالعه نحوه تفکر ما در خصوص گرگ ها را تغییر داده و نشان می دهد که آنها فقط شکارچیان زمینی نیستند.

محققان از سال 2015 روند رو به رشد شکار طعمه های دریایی گرگ ها را در ساحل آلاسکا زیر نظر داشتند. آخرین تحقیقات آنها بر اساس مطالعه منتشر شده نشان داد گرگ ها در جزیره Pleasant پس از از بین بردن جمعیت آهوها، در حال شکار و کشتن سمورهای دریایی به عنوان غذای اصلی هستند.

یک دانشجوی دکترا در دانشگاه ایالتی اورگان، در بیانیه ای گفت: این مستند واقعاً هیجان انگیز از رفتارهایی است که ما معتقدیم هرگز به طور مستقیم به وسیله دانشمندان مشاهده نشده است. به نوعی ما را وادار می نماید تا در مفروضاتی تجدید نظر کنیم که زمینه ساز بسیاری از تصمیمات مدیریتی ما و مدل سازی در خصوص جمعیت گرگ ها و جمعیت طعمه های آن ها است، مفروضاتی مانند این که گرگ ها به جانورانی مانند گوزن ها وابسته هستند.

گریفین گفت:گرگ ها بسیار باهوش هستند، بنابراین منطقی است که خود را با شرایط سازگار نمایند، اگرچه رفتار شکار انفرادی گرگ که می بینیم منحصر به گرگ های ساحلی است. علاوه بر یک پایگاه شکار متنوع تر، از این نظر منحصر به فرد است که یک گرگ تنها در از بین بردن طعمه های بزرگ مانند فوک بندر در مقایسه با فعالیت گرگ های داخلی که معمولاً شامل کوشش دسته ای برای کشتن گوزن ها می گردد، پیروز بود.

  • رنگ این گربه تغییر می نماید!/ عکس

  • آهویی که مار می خورد!/ عکس

اکنون محققان قصد دارند آنالیز نمایند که چگونه تراکم سمور دریایی بر روی رژیم غذایی گرگ ها در سطح فردی و دسته ای تأثیر می گذارد. به گفته آن ها در رابطه با اینکه چگونه گرگ ها می توانند زیست بوم نزدیک ساحل را تغییر دهند، مطالعات بیشتری مورد احتیاج است.

منبع: livescience

227323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 آبان 1402 بروزرسانی: 18 آبان 1402 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1626

به "گرگ ها یک هدف تازه برای کشتار دارند!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرگ ها یک هدف تازه برای کشتار دارند!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید