سامانه بارشی دوشنبه وارد کشور می گردد، اختلال در پروازها

به گزارش طرفداران رونالدو، سازمان هواشناسی با هشدار افزایش آلودگی هوا در تهران و تداوم آن تا دوشنبه از ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه و بارش باران و برف در بعضی منطقه ها اطلاع داد.

سامانه بارشی دوشنبه وارد کشور می گردد، اختلال در پروازها

به گزارش تسنیم، بر اساس پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان بارش باران، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد. فردا یکشنبه در بعضی منطقه ها شمال غرب کشور ابرناکی، رگبار پراکنده و افزایش سرعت وزش باد روی می دهد و در سایر منطقه ها کشور جو آرام و پایداری حاکم است.

روز دوشنبه به تدریج با ورود سامانه بارشی در منطقه ها شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید، در منطقه ها سردسیر و مرتفع بارش برف و در سواحل غربی دریای خزر بارش های پراکنده پیش بینی شده است.

سه شنبه بارش در استان های ساحلی دریای خزر با شدت بیشتری ادامه دارد و در بعضی منطقه ها شمال شرق کشور بارش های پراکنده روی می دهد.

چهارشنبه در هرمزگان و جزایر تنگه هرمز ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی شده است و در سایر منطقه ها کشور جو پایدار است.

از امروز تا روز دوشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می گردد.

علاوه بر این از امروز تا اواسط هفته در بیشتر منطقه ها کشور روند تدریجی افزایش دما انتظار می رود، این در حالی است که طی روز سه شنبه در شمال غرب و سواحل دریای خزر و روز چهارشنبه در شمال شرق کاهش محسوس دما روی می دهد، بعلاوه از اواخر وقت دوشنبه و روز سه شنبه دریای خزر مواج است.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان آغاز: شنبه 1402/09/04

زمان خاتمه: شنبه 1402/09/04

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، احتمال تگرگ

منطقه اثر:

شنبه 1402/09/04: شرق هرمزگان و شرق سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: اختلال در ناوگان حمل ونقل جاده ای، ریلی و هوایی، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها، آب گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن سال و خسارت به محصولات باغی و زراعی.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از فعالیت های کوه نوردی و جابه جایی عشایر، محدودیت در فعالیت های عمرانی، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها، اجتناب از پارک خودرو کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره، انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد.

توصیف سامانه: پایداری هوا

زمان خاتمه: یکشنبه 1402/09/05

نوع مخاطره: سکون نسبی هوا همراه با افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا.

منطقه اثر:

شنبه 1402/09/04: تهران، اصفهان، قم، کرج، سمنان و اراک.

یکشنبه 1402/09/05: تهران، اصفهان، قم، کرج، سمنان و اراک.

اثر مخاطره: افزایش غلظت آلاینده ها، افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در منطقه ها پرتردد ناسالم برای تمام گروه ها.

توصیه: مدیریت بهینه در مصرف سوخت های فسیلی، کنترل فعالیت های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به ویژه سالمندان، بچه ها و افراد با سابقه بیماری های قلبی و تنفسی.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 4 آذر 1402 بروزرسانی: 4 آذر 1402 گردآورنده: 7ronaldo7.ir شناسه مطلب: 1628

به "سامانه بارشی دوشنبه وارد کشور می گردد، اختلال در پروازها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه بارشی دوشنبه وارد کشور می گردد، اختلال در پروازها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید